Mine områder
Hjelp

Del 6.1: Valg av budsjetthovedbok ved uttak av rapporter og etterspørsler

11-05-2018 14:29 (Sist oppdatert 01-08-2018)
  • 4 Svar
  • 0 liker
  • 4474 Visninger

 

Trykk her for å gå til oversiktsartikkel om budsjett.

 

6.1.1 Uttak av budsjettall via forespørsler

Ser her på hvilke forespørsler som en kan velge at tall skal hentes fra budsjetthoved.

 

FIG 22 6.1.png

Bilde 1- Her har vi gått til Hovedbok > Arbeidsområde > Forespørsler > Saldoliste. Først velger vi budsjetthovedbok (punkt 1), og deretter definerer vi hvilken periode vi skal hente data for (punkt 2). Vi får da fram tallene vi ønsker å få ut. 

 

Mulig å velge budsjett hovedbøker for forespørslene:

  • Saldoliste
  • Per konto/periode
  • Per kostnadsbærer
  • Bilagsdetaljer

NB! Ikke Kontoutdrag, Bilagsliste og Bilagsdokumenter.

 

6.1.2 Uttak av budsjettall via rapporter

Ser her på hvilke rapporter som en kan velge at tall skal hentes fra budsjetthovedbok.

 

FIG 23 - 6.1.png

 Bilde 2 - Her har vi gått til skjermbilde Hovedbok > Rapporter > Hovedbokstransaksjoner per konto. For å ta ut tall fra budsjett i rapport velger vi budsjetthovedbok i punkt 2, definerer dato intervall i punkt 4 og 5, og Konto i punkt 6. Når du har definert parameterne i punkt 4 til 6 så trykker du på "Kjør rapport" - punkt 7.

 

Mulig å velge budsjetthovedbok for rapportene:

  • Hovedbokstransaksjoner per konto
  • Budsjetter - som du finner ved å gå til Hovedbok > Rapporter > Kontrolllister > Budsjetter

NB! Om du ønsker å hente tall fra budsjetthovedbok i balanse- og resultatrapporter trykk her.

Kommentarer
Karina Eriksen Mosjøen
CONTRIBUTOR **
av Karina Eriksen Mosjøen

Hvorfor er det ikke åpnet opp for å få Hovedboktransaksjoner med oversikt over alle konto eller intervall fra konto 3000-9999 ? Det er sjelden man har behov for å sjekke budsjett og virkelige tall på bare kontonivå

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous (Oppdatert ‎07-08-2019 10:09 ( )

Hei Karina,

 

Det er dessverre ikke mulig å velge kontointervall for Hovedbokstransaksjoner per konto (GL633500), du kan opprette et ønske om slik funksjonalitet her. Uansett, kan dette løses med forespørsel Bilagsdetaljer (GL40601S) istedenfor? 

Karina Eriksen Mosjøen
CONTRIBUTOR **
av Karina Eriksen Mosjøen

Hei, Jeg har testet rapport Bilagsregistrering , men det stemmer jo ikke at du får opp både virkelige tall og budsjett i denne rapporten. Eller er det jeg som må gjøre noe spesielt for å få det oppstilling virkelig tall mot budsjett på konto nivå?

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous (Oppdatert ‎08-08-2019 10:18 ( )

Hei igjen Karina,

Denne artikkelen viser kun hvordan en kan se tall fra en hovedbok om gangen (som du er inne på). 

Skal en se det virkelig regnskapet mot budsjett så har vi skrevet denne artikkelen (som du allerede har skrevet en kommentar på) vedrørende dette. 

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"