Mine områder
Hjelp

Dine kontodetaljer er blitt endret

17-01-2020 08:46 (Sist oppdatert 16-06-2021)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 1531 Visninger

Hvorfor får jeg til stadighet e-poster om at mine kontodetaljer er endret?

 

Dette er en automatisk e-post som sendes fra Visma når brukerprofilen i .net endres. Dette trenger ikke å være av brukeren selv, ofte kommer disse e-postene av at brukeren er tilknyttet flere selskap, og dermed ligger i flere lønnssystem.
De fleste lønnssystemene sender oppdatert informasjon til .net en gang daglig, og om informasjonen i disse ikke er identiske med det som allerede ligger i .net vil bruker bli endret slik at den matcher lønnssystemet. Om det da er flere lønnssystem som sender forskjellig informasjon til .net, vil brukeren bli oppdatert opp til flere gang daglig, og dette fører til svært mange e-poster.

Den aller beste løsningen for dette er å forsikre seg om at lønnssystemene man er tilknyttet har identisk, og riktig informasjon. Men dersom dette av forskjellige grunner er vanskelig å finne ut av er det en mindre god løsning brukeren kan foreta selv. Dette blir da å deaktivere varsler for slike endringer. Dette gjøres inne på Mine Opplysninger som kan finnes oppe i høyre hjørne ved å klikke på eget navn fra de fleste Visma.net vinduer:
Varsler.PNG

Boksen for "Forandret mine kontodetaljer" kan her avhukes.

Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"