Mine områder
Hjelp

Rapport på enkelte utleggsposter i Payroll

29-10-2019 13:52 (Sist oppdatert 18-06-2021)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 1587 Visninger

Er det mulig å hente ut rapport på enkelte utgiftsposter i Expense i dag?

 

Dette er mulig i dag, og jeg vil gå gjennom steg for steg hvordan dette kan gjøres i Payroll i denne artikkelen.

 

I Payroll er det mulig å hente rapport på hver enkelt lønnsart inne iPayroll | Rapporter | Transaksjonsoversikt begge rapportene her kan brukes avhengig av hvilken informasjon man ønsker å hente. Muligheten her er å søke på utvalgte lønnsarter, men i expense er det ofte slik at flere utlegg er koblet til samme lønnsart. Disse vil dermed komme i samme rapport i utgangspunktet. Måten vi kan gå frem for å få egne rapporter på hvert enkelt utlegg er å koble disse utleggene til nye lønnsarter for seg selv. 

I expense | Innstillinger | Typer finner vi oversikt over utleggene i expense, og hvilke lønnsarter de er koblet mot. I mitt eksempel ønsker jeg å skille flybillett fra ferge/båt i rapporten. 
lønnsart expense.PNG

 

For å få til dette lager jeg en ny lønnsart i Payroll, dette ligger under Payroll | Innstillinger | Regler | Lønnsarter. Nede til høyre finner man en knapp for å legge til lønnsart.

nylønnsart.PNG

 

Jeg velger da å kopiere Reisekostnad, ikke oppgavepliktig, lav mva sats.

KopiReise.PNG

 

Det eneste man trenger å endre på lønnsarten er navn. Alt annet bør være identisk for å sikre at behandlingen av denne typen reiser forholder seg som før. Konteringen kan  være den samme eller endres etter ditt behov.

Deretter kan man gå tilbake til expense, klikke på utgiften man ønsker å redigere, og endre lønnsart inne i fanen lønn/bokføring.

Redigert art.PNG


Etter å ha endret lønnsart på utgiften tilbake i expense ser det nå slik ut, og det vil være mulig å få rapport kun på flybilletter gjennom Payroll.

Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"