Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
(updated by Thea Petrine Hammer VISMA ‎16-07-2019 15:27 )
Reverta Al-Safar
  • 1 Svar
  • 0 Liker
  • 389 Visninger

Dersom en godkjenner skal være borte i en periode, så kan du registrere en vikar for godkjenneren i Visma.net Approval.I dette brukertipset skal vi forklare hvordan du kan bruke funksjonen "Administrer vikarer" i Visma.net Approval.

"Administrere vikarer" er en funksjon du finner på menyen i venstre side og er kun tilgjengelig for brukere med rollen "System Administrator".

Brukere som dukker opp under kolonnen "Godkjennere" er brukere som allerede har rollen "Approver". Med andre ord så skal ikke administrator legge til brukere her fordi godkjennerne skal dukke opp automatisk.

I dette eksemplet så er det 4 personer som har rollen "Expense Approver". Disse vil  da automatisk dukke opp her under "Alle":

image (1).png

I dette bildet så kan du nå registrere vikarer på en eller flere av disse godkjennerne.

F.eks. dersom godkjenneren "Trine"  skal være borte i en periode, så kan jeg registrere en vikar for henne på følgende måte:

1. Trykk på "Rediger" helt til høyre i bildet.

2. Skriv inn navnet på vikaren. Det er bare brukere med godkjenner rolle som dukker opp her.

3. Huk av for aktiv på den aktuelle linjen og fyl ut en fra dato og en eventuell til dato.

image (2).png

Ved lagring så vil denne vikaren havne under "Aktiv":
image (3).png

Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Hei!

Vi har en som skal ut i ferie og det skal være to forskjellige vikarer i ferieperioden til vedkommende. Har nå lagt inn vikaren for de to første ukene, men finner ikke ut hvordan jeg legger til vikaren for de påfølgende ukene. Er det i det hele tatt mulig?