Mine områder
Hjelp
wm-obas
CONTRIBUTOR ***

Automatisk beregnet lønnsart

av wm-obas

Har akkurat lagt inn automatisk beregning av lønnsart. Men den vil ikke vise sats ved utregning. Hvordan får man med det på lønnsslipp? 

8 SVAR 8
Bjørg Nakken
PARTNER

av Bjørg Nakken

Hei, satsen vil i utgangspunktet ikke vises på lønnsslipp i et slikt tilfelle.
MEN du kan "trikse til" dette ved å sette satsen inn på linjen til den automatisk genererte lønnsarten under Fast lønn/trekk. Husk da at dette er bare en VISNING,  og ikke den faktiske prosenten som blir trukket. Den blir hentet fra oppsettet på selve lønnsarten

wm-obas
CONTRIBUTOR ***

av wm-obas

Da skal jeg forsøke det. Takk for svar. 

Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

Har du prøvd å endre i feltet for spesifikasjon under lønnsarten i feltet for definisjon? Prøvd å velge nr 5 spesifisert?

wm-obas
CONTRIBUTOR ***

av wm-obas

Takk for svar. Det virket ikke. 

Bjørg Nakken
PARTNER

av Bjørg Nakken

Hvilken beregningsmåte har du på den automatisk genererte lønnsarten ?

wm-obas
CONTRIBUTOR ***

av wm-obas

Fulgte det som ble vist på nettkurset beregningsmåte 71. Selve utregningen er korrekt, men får ikke frem sats. Det er viktig for det er flere forskjellige satser her. Har lagt inn sats på timesats nr. 3 på personalkortet. 

Bjørg Nakken
PARTNER

av Bjørg Nakken

Du må gå på Kartotek | Fast lønn/trekk

På alle ansatte som skal ha dette må du på linjen for den automatiske lønnsarten som ligger her og  legge satsen under kolonnen sats for at denne skal komme frem på lønnsslippen.

Får du det fortsatt ikke til så anbefaler jeg deg å opprette sak hos din forhandler. Dette skal være mulig å få til 🙂

wm-obas
CONTRIBUTOR ***

av wm-obas

Det har jeg forsøkt. Virker ikke. Takk for svar.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"