Mine områder
Hjelp
Marielle Smørås
CONTRIBUTOR **

Lønnslipp på epost

av Marielle Smørås

Er det mulig å sende lønnslipp på mail etter at man har godkjent lønn? Eller legge inn en dato for utsendelse lønnslippene?

Når vi kjører lønn er det ofte at kunden ikke vil at lønnslippene skal sendes ut før etter noen dager.

Slik vi ser det må man da vente med å godkjenne lønnskjøringen fordi lønnslippen sendes på epost når man godkjenner lønnskjøringen.

Er det en lettere løsning på dette?

 

6 SVAR 6
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Det er mulig å sende ut historiske lønnsslipper på e-post via rapporteringsvalgene man har for historiske rapporter.

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Vil tro dette kan være grunner til at lønnsslippene ikke ønskes distribueres med en gang de er klare:

- ansatte ser ikke at det står en utbetalingsdato på lønnsslippen og tror de allerede har fått penger på konto

- det blir større press på å gjøre om hele lønnskjøringen der det oppdages feil

- bonus osv. ønskes ikke gjort kjent før lønnen blir utbetalt

 

Vi tenker at førstnevnte ikke er så viktig da dette bare er en vanesak. Punkt nummer to kan snus til en fordel da man kan få rettet opp i ting som har blitt feil på korrekt måned og dermed får overholdt de rapporteringsplikter man har i forhold til a-meldingen. Sistnevnte tenker jeg heller ikke er så viktig for så mange kanskje? 

Vi gjør oss som hovedregel helt ferdig med en gang, inkludert distribusjon av lønnsslippene og har ikke opplevd det som noe problem. Men ser hvorfor ønsket oppstår. Tenker man da bare legger kjøringen til side og tar det siste med distribusjon av lønnsslipper, godkjenning og innsending av a-melding dagen før eller samme dag som lønnen utbetales.

Jan Erik Gøbel
CONTRIBUTOR *

av Jan Erik Gøbel

Beklager mitt svar, trodde det var Visma lønn. 

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Eg trur ikkje det går dessverre.

Saknar det sjøl og.

Då må du senda ein og  ein, og det er jo eit styr.

Marielle Smørås
CONTRIBUTOR **

av Marielle Smørås

I Huldt og Lillevik?

Jan Erik Gøbel
CONTRIBUTOR *

av Jan Erik Gøbel

Lønnslipper kan du vel skrive ut når du vil. Gå til utskrifter deretter lønnslipper. Her kan du velge hvilken måned du vil skrive ut for. Husk å merke av at du skal skrive ut via sms eller e post.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"