Mine områder
Hjelp
TorunnS
CHAMPION ***

Sluttetdato

av TorunnS

Det står i produktet at sluttetdato ikke må registreres før den ansatte har vært med på sin siste ordinære lønnskjøring.

 

Jeg har mange som har sluttet nå.

De har ikke fått feriepengene, vil få dem senere.

Noen av dem har visst litt lønn igjen som de ikke har fått (mener de selv i alle fall)

 

Kan jeg registrere dem som sluttet selv om de har feriepenger og kanskje littegrann lønn igjen som de vil få etter hvert som det er avklart.

Skal jeg da når de får feriepenger m.m. sette dem som  midlertidig aktive sånn som før?

46 SVAR 46
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Vet ikke. Har du ikke et avsluttet arbeidsfohold på vedkommende i systemet?

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Men hva med teksten som kommer opp at arbeidsforhold ikke er angitt.

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Mener du setter status til "Midlertidig aktiv"? Status feltet har ikke noe med a-meldingen å gjøre.

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Hei

 

Jeg lurer på akkurat det samme, kjører H&L og når vi nå setter de ansatte til midlertidig ansatt så får vi beskjed om at arbeidsforhold ikke er angitt og at begynt dato forsvinner. Får dette noe konsekvenser når vi kjører A-melding i februar for januar? Har mange som skal ha sluttoppgjør denne mnd.

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Ja, de settes senere som midlertidig ansatte som du skriver for å komme med på lønnskjøringen. Arbeidsforholden må du melde som opphørt i a-meldingen for den måneden det skjedde. Det er ikke riktig det som står i det produktnotatet.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"