Mine områder
Hjelp
Enel051
CHAMPION ***

Feilmelding i H&L ved generering av A-melding

av Enel051

Får feilmelding når jeg prøver å sende inn a-melding på arbeidsforhold:

Could not convert variant of type (Null) into type (Double)Skjermbilde.JPG

 

Det gikk fint å sende inn i desember. Må jeg ta i bruk årsoppgjørsversjonen/overføre til nytt år før jeg kan sende a-meldinger for 2020?

 

 

 

 

7 SVAR 7
Godkjent løsning
Elin Hammerud
VISMA

av Elin Hammerud

Hei

 

For å sende a-melding for år 2020, må også lønnssystemet være overført til år 2020. 

 

Hvis du er i år 2019 og har arbeidsforhold som starter i år 2020 som må rapporteres inn for å få f.eks byggekort, må du sende inn a-melding for desember 2019. Startdatoen på arbeidsforholdet må da være 31.12.19 for å få det med i a-meldinga. Du kan endre til rett startdato etterpå, slik at den blir med når du skal sende inn a-melding for januar 2020. 

 

Godkjent løsning
Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

ok, takk!

Bjørg Nakken
PARTNER

av Bjørg Nakken

Hei, ja du må overføre til nytt år før du sender inn A-meldinger på 2020

Er du ikke klar for det, men skal melde inn endring på arbeidsforhold, så kan du gjør dette på periode 12 2019 - selv om du feks legger startdato 01.01.20 på arbeidsforholdet 

Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

Jeg får fortsatt samme feilmelding, selv om jeg har gått over til ny versjon.

Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

Jeg har nå oppgradert, men får fortsatt feilmelding når jeg prøver å sende a melding for januar.

Dagny H. Austlid
CONTRIBUTOR ***

av Dagny H. Austlid

Hei, jeg fikk samme feilmelding i går ved innsending av arbeidsforhold til 3 nyanatte. I dag sendte jeg A-melding med refusjoner fra NAV, den gikk uten feilmelding. Kan jeg sjekke noe sted hvorvidt de nyansatte nå er innmeldt?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

A06 (a-melding avstemmingsrapport) viser arbeidsforhold som er innmeldt forutsatt at du har huket av i boksen før du trykker eksporter 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"