Mine områder
Hjelp
Marit Fuglem
CONTRIBUTOR **

Permitteringer/permisjoner med ukjent sluttdato

av Marit Fuglem

Iflg A-ordnigen kan det ved rapportering av permitteringer/permisjoner sendes inn kun startdato når sluttdato er ukjent. I Contarcting ser ikke dette ut til å være mulig. Betyr det da at vi må sende inn erstatningsmeldinger i flere måneder tilbake i tid hver måned hvis et fravær viser seg strekke ut over tid?

 

7 SVAR 7
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

 

Jeg har sjekket opp på nytt og fått følgende svar...

Det man skal gjøre er å endre sluttdato på permisjonen i Fraværsregistreringen.

Permisjonen skal rapporteres så lenge sluttdato ikke er nådd og det er siste innmeldte dato som gjelder (det gjelder både start- og sluttdato).

anne aamodt
CONTRIBUTOR **

av anne aamodt

Hei

 

Hvordan registerer vi det dersom noen er inne og jobber en dag av og til

Godkjent løsning
Pierre Reklev
VISMA

av Pierre Reklev

Hei

 

Vi har lagt ut et brukertips på dette:

 

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-Contracting/Tips-i-forhold-til-forhold-til-Lonn-un...

 

Se om dette kan hjelpe dere.

Godkjent løsning
Pierre Reklev
VISMA

av Pierre Reklev
Marit Fuglem
CONTRIBUTOR **

av Marit Fuglem

Hei

Hvis jeg registrerer på en ny linje, vil jeg få en ny permisjonsID. Ha vært i kontakt med skatteetaten v/A-ordningen og fått beskjed om at en bestemt permittering/permisjon skal ha en unike ID. Det kan ikke rapporteres flere unike ID som gjeler en og samme permittering/permisjon.

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Nei, det betyr ikke at du må kjøre nye A-Meldinger.

Du benytter fraværsregistreringen til permitteringer/permisjon.  Du setter en startdato og en sluttdato på denne registreringen, men går den videre registrerer du en ny linje på personen i fraværsregistreringen før du sender A-Meldingen.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Gjelder denne fortsatt? Permittering skal meldast inn via fråværsregistrering?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"