Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Diff. i terminoppgave og A07

av Anonymous

Jeg får en differanse i termoppgaven og A07 på forskuddstrekk på en ansatt. Forskuddstrekket er med i A07, men ikke på terminoppgaven. Den ansatte er registrert likt som flere andre ansatte og det er brukt samme lønnsart.

Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg får løst dette?

9 SVAR 9
Mone Nielsen
CHAMPION ***

av Mone Nielsen
Men Terminoppgave Bankbilag, har samme feil vi bruker denne til å sende kunden som betalingsinformasjon finnes det andre utskrifter som gir samme opplysninger (uten differanser..)
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Amelding bankliste under "periodiske rapporter" stemmer. Der får du skattetrekk og aga på en side, og ikke på to, som bankliste terminoppgaven hadde.

 

Syns Visma kan ta bort terminoppgaven f.o.m 01.01.18, siden den da er feil, og det samme med banklisten. Så lenge den ikke kan brukes, så er det bare dumt at den ligger der.

Mone Nielsen
CHAMPION ***

av Mone Nielsen
Takk 🙂

av Reverta Al-Safar (Oppdatert ‎05-03-2018 15:42 av Reverta Al-Safar VISMA )

Hei.

 

Rapportene under "Termin/årsrapporter" ligger i Visma Lønn pga. regnskapsmessige krav om å kunne ta ut rapporter tilbake i tid. Vi har også lagt ut brukertips med anbefaling ift. forslag til avstemmingsmetoder:

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-Lonn/Avstemming-av-lonn/ta-p/26006

Her har vi også opplyst om at rapporten "Terminoppgave" og "Terminoppgave, bankliste" ikke vedlikeholdes og ikke brukes etter at A-ordningen ble innført i 2015.

 

Mvh
Reverta / Support Lønn & HR

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Kunne det ikke vært lagt inn en datosperre så vi ikke får ut terminoppgaver fra f.eks 2018 og framover?

Da er kravene oppfylt for tilbake i tid, men vi kan ikke få de ut nå.

av Reverta Al-Safar

Hei.

 

Takk for innspill. I versjon 13 så vil mappen "Termin/årsoppgaver" endre navn til "Utgåtte rapporter".

 

Mvh

Reverta / Support Lønn & HR

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Dette lurer jeg også på, det har skjedd hos en av mine kunder også. Hvordan du


Mona Vestheim1 skrev:

Jeg får en differanse i termoppgaven og A07 på forskuddstrekk på en ansatt. Forskuddstrekket er med i A07, men ikke på terminoppgaven. Den ansatte er registrert likt som flere andre ansatte og det er brukt samme lønnsart.

Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg får løst dette?



løst det?

Godkjent løsning
Satish Chander
CONTRIBUTOR ***

av Satish Chander

Jeg tror årsaken kan være at den ansatte ikke er registrert med noen skattekommune.

Fra og med 2018 får man heller ikke oppgitt skattekommune på skattekortet, men hvis man kjører ut "gammel" rapport som heter "terminoppgave", vil skatten ikke komme med på forskuddstrekket, så lenge skattekommune mangler.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Men nå hentes ikke skattekommune når man leser inn skattekort, så da kan man vel ikke bruke terminoppgaven lenger. Kanskje Visma da burde ta den bort? Terminoppgaven kan da ikke brukes lenger.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"