for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
Vi har flere delvis permitterte og vi registrerer ikke permittering via fraværsregistreringen, men direkte i ansattbildet, har i tillegg oppgitt permitteringsprosent jf. veiledning fra Community og dette ser riktig ut på Arbeidsstatus . Imidlertid er det kun valg "permittert uten lønn" og da får vi ikke overført faste transaksjoner. Er det noe jeg har misforstått eller oversett?
Mvh
Anne Aukland
Løst! Gå til løsning.
Hei og takk for svar,
Det er en løsning på svaret, men da fremgår det ikke klart på A-melding hvilken type permisjon. Vi har ikke tatt i bruk fraværsregistreringen fordi våre ansatte jobber i turnus 6:8 og da vil det bli et stort arbeid å legge inn denne for å få et riktig bilde av fraværet.
Krysser fingrene for at vi får ytterligere et valg i ansatt bildet for!
Hei igjen,
Permitterte skal ikke registreres med "Type permisjon", det gjelder kun Permisjoner.
For permitterte velger du "Ingen verdi" i type permisjon.
Mvh Renate,
Visma HRM Support
Hei,
som beskrevet i brukertipset her så vil ikke faste transaksjoner komme over når ansatte har arbeidsstatus 6 - permittert uten lønn.
For ansatte som blir delvis permittert er vår anbefaling at du lar den ansatte stå som aktiv i ansattopplysningsbilde, og at du overstyrer arbeidsstatus til permittert under Arbeidsforhold / Arbeidsstatus med Fra dato og perm.prosent.
På den måten vil alle faste transaksjoner bli overført. Overstyr feltet "Angi % redusert fastlønn ved perm." - mer informasjon kan du se her.
Per nå er det kun Permittert uten lønn vi har i forbindelse med arbeidsstatus permittert, det ligger ønske om å få en til status her.
Mvh Renate,
Visma HRM Support
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.