Mine områder
Hjelp
Tone73
CHAMPION ***

Prosjektfakturering - kreditnotaer

av Tone73

Hei, Er det flere enn meg som opplever at hvis man lager fakturautkast på prosjekter med inngående kreditnotaer så takler ikke systemet det? Det ser veldig fint og riktig ut når du ser på fakturautkastet, men når du oppdaterer utkastet og får den utgående kreditnotaen så er nettobeløp til pluss, avgiftsplikitg grunnlag til minus, avgift til minus og utestående beløp til pluss, så brutto på kreditnotaen blir mindre enn netto.  

7 SVAR 7
Tone73
CHAMPION ***

av Tone73

Spør igjen, for dette er jo en feil i programmet, hvordan kan ikke visma ta tak i å rette opp feil. Ja jeg har sendt det inn til forhandler som sier de tar det med Visma, men det er fortsatt ikke rettet opp i............... Når kan vi forvente at feil i programmet blir rettet?????

Karstein Opstad
CHAMPION ***

av Karstein Opstad

@hannelv , @Edvard Berntzen , @Runar_Gulbrandsen , Noen av dere som kan få dette opp på prioriteringslisten? 
Dette er jo en alvorlig feil i systemet! Enkel matematikk som gir helt feil svar. Bør være enkelt å fikse.
Utrolig plagsomt for oss brukerne, og flaut for Visma..

av Runar_Gulbrandsen

Hei @Karstein Opstad og @Tone73 🙂

 

Vi har opprettet en case til utvikling med status Høy prioritet på denne saken, men vi har ikke noe konkret tidspunkt per i dag for når dette vil bli rettet. 

 

 

Ha en riktig fin dag!

 

Mvh

Runar Gulbrandsen 

Product Lead - Visma.net ERP

Visma Software AS

Godkjent løsning
Edvard Berntzen
VISMA

av Edvard Berntzen

Hei @Karstein Opstad.

 

Vi beklager feilen. Når det gjelder oppfølging av denne må jeg riktignok be deg ta kontakt med partner om den aktuelle saken slik at de kan gi tilbakemelding i riktig kanal.  

 

Mvh.

Edvard Berntzen

Business process advisor, Visma.net ERP.  

Tone73
CHAMPION ***

av Tone73

Hei Edvard, jeg har tatt det også med partner, men det skjer jo ikke noe mer for det. Det er jo fortsatt riktig på utkast av faktura, men når det opprettes faktura så blir nettobeløpet i minus og mva beløpet i pluss. Skulle jo være mulig å rette opp i dette siden utkastet er riktig mens faktura blir feil. Eller er dette noe vi bare må leve med?

Tone73
CHAMPION ***

av Tone73

Når kan vi forvente at dette blir rettet, det er jo en feil i programmet? Trodde Visma tok tak og rettet opp i feil som oppstår i programmet.

Karstein Opstad
CHAMPION ***

av Karstein Opstad

JA! absolutt!

Jeg har rapportert inn denne feilen via forhandler for flere måneder siden, men det har ikke blitt korrigert.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"