Mine områder
Hjelp
MalinÅkerlund
CHAMPION **

Barn med spesielle behov, kronisk sykt -- Fraværskode Calendar

av MalinÅkerlund

Hei,

Vi har en ansatt som har barn med spesielle behov, kronisk sykt , och behöver följa med honom påsykehusopphold og lignende ibland och nu har jag fått frågan om vilken fraværskode som den ansatte ska använda?

Vid ett tillfälle så har kode "foreldrepermisjon" använts men det blev tydligen fel då den fravær blev videresendt til NAV.

Tack på förhand 🙂
Hälsningar

Malin

4 SVAR 4
Christine1980
CONTRIBUTOR ***

av Christine1980 (Oppdatert ‎19-08-2022 11:06 av Christine1980 )

Det burde være mulig å legge inn vedlegg som vedtak på kronisk sykdom og fritak for arb.giver periode mm på den ansatte i fanen for å huke av for dette. Også når det gjelder gjelder lønnstrekk på den ansatte - at når en registrerer dette, så legger en til vedlegget. Dette må pt lagres en annen plass - og det er tungvint at en ikke kan legge dette direkte inn på den ansatte og ha alt på en plass...

Iren Gjengstø
PARTNER

av Iren Gjengstø

Du får ikke lagt inn selve dokumentene, men du må huke av og oppgi til og fra dato i tråd med vedtaket på barnet når det registreres som pårørende. Selve dokumentasjonen får du ikke inn i Visma.net Payroll, dessverre. Men det var heller ikke spørsmålet, det dreide seg om hvilken fraværskode man skal benytte. 

Godkjent løsning
Iren Gjengstø
PARTNER

av Iren Gjengstø

Du må bruke koden for Sykt barn. Den kommer bare frem som en registreringsmulighet for ansatte hvis barn er registrert på ansatt i Employees under pårørende på fane for Person. Husk å legge inn vedtaket fra Nav ved registrering av barnet som pårørende på den aktuelle ansatte i Employees. 

EHA
CHAMPION *

av EHA

Og da spør jeg, Hvordan kan vi legge inn vedtaket ( som pdf. fil ) på den ansatte.  Og ansettelseskontraktert ?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"