Mine områder
Hjelp
Elin-Larssen
CONTRIBUTOR ***

Inntektsmelding feiler

av Elin-Larssen

Vi har nå erfart at inntektsmeldingen som sendes fra Payroll kommer feil frem til NAV. Dette er noe som vi tror har skjedd etter en oppdatering på forsommeren. Dette betyr at selv om vi melder inn hva vi har utbetalt i agp og krysser av for at vi forskutterer sykepenger, så kommer dette ikke frem i alle tilfeller. Vi oppdaget dette tilfeldigvis nettopp nå fordi en av våre ansatte sa at de har fått en utbetaling fra NAV. Vi tok kontakt med NAV og de sier at de har hatt mange slike feil fra Visma nå i sommer. De anbefaler oss å sende inntektsmelding via Altinn inntil dette er korrigert. Vi har nå flere som vi har oppdaget har fått dobbel utbetaling og som nå må korrigeres. Hvilken dialog som har vært mellom NAV og Visma vet jeg ikke, men jeg sender også mail direkte til Visma ang. dette.

4 SVAR 4
Godkjent løsning
kae1960
CONTRIBUTOR **

av kae1960

Jeg manglet også noen refusjoner på sykelønn.  Trodde det var fordi jeg hadde glemt å fylle ut beløpet i feltet: Oppgi refusjonsbeløpet per måned. Måtte oppdatere inntektsmeldingen og sende inn på nytt, men det tok lang behandlingstid hos NAV.  Uansett, husk å fylle inn beløp i feltet for refusjonsbeløpet.

kae1960_0-1661934640978.png

 

Elin-Larssen
CONTRIBUTOR ***

av Elin-Larssen

NAV testet når vi la inn beløpet utbetalt i agp. Selv om det står at vi har lagt det inn kommer det frem med "0" hos NAV.


@kae1960  skrev:

Jeg manglet også noen refusjoner på sykelønn.  Trodde det var fordi jeg hadde glemt å fylle ut beløpet i feltet: Oppgi refusjonsbeløpet per måned. Måtte oppdatere inntektsmeldingen og sende inn på nytt, men det tok lang behandlingstid hos NAV.  Uansett, husk å fylle inn beløp i feltet for refusjonsbeløpet.

kae1960_0-1661934640978.png

 


 

Hilde Andersen2
CHAMPION *

av Hilde Andersen2

Så fint du tok opp dette. Vi gikk over til PayRoll i mars og i april sendte jeg inn innteksmelding. Der fikk også ansatt utbetalt fra Nav, selv om vi forskutterer... Jeg trodde at det var jeg som hadde fylt ut feil, da alt var så nytt osv...Ble mye ekstra med dette da...

Men kanskje det var feil i "programmet" allerede da? 

Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

Dette er ikke bra. Supert at du informerer!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"