Mine områder
Hjelp
anitafossa
CONTRIBUTOR ***

Overføring av timer til payroll fra Tidsbanken API

av anitafossa

Lurer på om det er andre som benytter Tidsbanken som timeregistreringssystem, og overfører timer til Payroll?

Vi bruker overføring med API da vi har timer som går fra 11.-10., slik at timer overføres med dato for hver linje, slik at vi slipper manuelt arbeid ved feks lønnsjustering som går fra 1.4.

 

Vi opplever feil ved ansatte som har flere stillingsID. Det er spesielt ferievikarer som har blitt avsluttet i fjor sommer og som har kommet tilbake nå som er gjenansatt. 

Ved overføring går timene automatisk mot den avsluttede stillingid 1. Dette fører til at timer blir rapportert på feil ansattforhold og at timesats blir feil, da den tar timesatsen de hadde i fjor. 


Det er ikke mulig å slette/endre linjer overført, så vi må korrigere manuelt. 
Ser at om en også skal legge til variabel transaksjon direkte i lønnskjøringen, så tas også gammel stillingsID. 

 

Har vært i kontakt med tidsbanken som ikke finner noe feil hos dem, og mener dette ligger hos Visma. Tenker også det samme da timene overføres direkte til lønnskjøringen og ikke via employee, og en da får stillingsid 1 når en skal legge til selv her. Her burde det jo kommet den aktive stillingen automatisk. 


Er det andre som har opplevd tilsvarende og evt funnet en løsning på dette?

4 SVAR 4
Lisbeth Antilla
PARTNER

av Lisbeth Antilla

Hei, Dette problemet oppdaget jeg også for en stund siden.  Da gjaldt det registrering av variabel direkte i lønnskjøringen i gammelt grensesnitt.  Jeg lot da være å melde problemet til Visma, siden alt gikk korrekt i nye skjermbilder og i Employee.  På grunnlag av denne saken, har jeg meldt inn problemet til Visma allikevel

anitafossa
CONTRIBUTOR ***

av anitafossa

Kan også legge til at det samme skjer på to ulike selskaper vi fører lønn for. 
I de fleste tilfeller overføres som sagt timene til stillingsId 1. men har to ansatte i ene firmaet der timene heller ikke kommer på stillingsid 1, men bare forsvinner. Tidsbanken har sporet dette og får svar fra Payroll at de ansatte finnes og timene overføres. 
Hvorfor det knyttes mot stillingsId 1 på de fleste men forsvinner på 2 av de, finner vi heller ingen forklaring på. 

Lisbeth Antilla
PARTNER

av Lisbeth Antilla

Be forhandler/Tidsbanken om å melde sak til Visma 

Siri_Hovland
PARTNER

av Siri_Hovland

Dette var interessant. Følger denne. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"