Mine områder
Hjelp
Sissil
CONTRIBUTOR **

Skattekortliste

av Sissil

Er det ikke mulig å ta ut en liste som  viser hvem som ikke har skattekort for 2023 ? Vi har ca 100 ansatte og mange utenlandske som ikke automatisk får utstedt skattekort pga nye regler med ID kontroll o.l så vi er avhengige av å kartlegge hvem som ikke har fått ustedt.

Har forsøkt å ta ut en liste men får bare opp de som har skattekort.  I tillegg så er listen håpløs da man ikke kan sortere på den. Er jo altfor mye jobb å manuelt finne ut av hvem som ikke har. Dette endrer seg jo også underveis så det bør være mulig å ta ut en liste som kan vise dette slik vi hadde i H&L.  Noen har søkt vet jeg  og fått men de står det nå en klokke på merket med 01.02.023 så jeg får ikke sett om de har fått utstedt vanlige skattekort eller kildeskattekort da tydeligvis før 01.02.23..  Noen som har noen erfaring med dette og evt tips

5 SVAR 5
Kjersti Snekkevik
CONTRIBUTOR ***

av Kjersti Snekkevik

Hvordan får jeg opp ny skattekortliste? Jeg ser de ansatte har fått nye skattekort men i HMR får jeg ikke opp noen data på i år.

 

Sissil
CONTRIBUTOR **

av Sissil

Ja jeg ser at det kommer frem noen ansattnr som mangler når jeg har hentet inn nye skattekort men systemet viser ikke alle av en eller annen merkelig grunn...... Får kun frem 4-5 personer der.. Hadde det bare alle kommet frem, så hadde jeg jo hatt informasjonen hvertfall

AnnTh
CONTRIBUTOR ***

av AnnTh

Da er det veldig dumt at kun 4-5 av alle kommer frem. Jeg har ikke mange utenlandske, gå var det faktisk kun en av ca. 150 som manglet skattekort. Det må jo komme en ordentlig løsning på dette fra Visma.

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Mens vi venter på noe bedre, er gjerne det raskeste å skumme gjennom kolonnen "skattekort utstedt dato" i skattekortlisten i HMR,

AnnTh
CONTRIBUTOR ***

av AnnTh

Det kommer vel ansattnumre for de som ikke har skattekort når man henter skattekort i lønnskjøring i Payroll, men det kan være tungvint å sitte å plukke alle samtlige fra ansattliste som man kan hente i Employees når det er så mange som mangler skattekort.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"