Mijn Communities
Help
agedijkstra
CONTRIBUTOR ***

Declaratie Toewijzen mislukt

door agedijkstra

We hebben de declaraties ingericht voor de app met als 1e en enige controle de rol van SADM.

In BO4 is de SADM rol voor de organisatie ingesteld voor de SA medewerker. 

In beheer zie ik voor deze declaraties echter de status Toewijzen mislukt.

Mis ik ergens nog een koppeling tussen SADM en rollen/autorisaties?

9 ANTWOORDEN 9
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Remco te Ronde Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb echter een vraag n.a.v. jouw antwoord / punt 1. Je zegt hier dat je in het scherm dat je op het scherm/printscreen kunt afleiden welke medewerker (persoonsnummer en dienstverband) het gaat. Maar die info zie ik toch echt niet in het scherm staan (zie afbeelding).

Ook in het scherm van een afzonderlijk geopende regel staat dat niet. En ook de afdeling zie ik niet op het hoofdscherm en in het detailscherm staat alleen de afdelingsnaam, niet het nummer.(zie afbeelding)

fcb744af-c9b4-479f-9729-95c449c44409.png

 

detailschermdetailscherm

Gebruik ik een verkeerd scherm of klopt jouw antwoord niet helemaal?

door Remco te Ronde

Goedemorgen @FBB Zorgboog ,

Het klopt helemaal wat je zegt. Maar als je inderdaad de volledige printscreen aanlevert in het ticket (inclusief de URL) dan hebben we bovenin de URL het unieke declaratienummer (een nummer als bc55f07c-d3de-4e59-a41a-0ba64777c8db).

In het ''blauwe stuk'' bovenin de naam van de medewerker. Waarbij je inderdaad uit HR Core het persoonsnummer en volgnummer dienstverband kan halen. Natuurlijk goed opletten of je niet toevallig 2 medewerkers hebt met exact dezelfde naam.

Hetzelfde geldt voor de naam van de afdeling onderin (die je geel hebt gemaakt). Hiermee kan je uit HR Core halen wat het afdelingsnummer is.

Maar wat misschien nog makkelijker/behulpzamer is als je de gegevens uit het knopje exporteren (helemaal bovenin) toevoegt/bekijkt. Want daarmee heb je direct het persoonsnummer, volgnummer dienstverband en de afdelingscode.

Lukt het zo?

Groet,

Remco te Ronde
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

Die export-variant is inderdaad handiger want die bevat alle relevante informatie. Ik ga hiermee aan de gang. Nogmaals dank voor je snelle reactie

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Bastiaan Friederichs @Remco te Ronde 

Wij werken sinds enige tijd ook met de declaraties en ik zie een flink aantal declaraties met Toewijzen mislukt. Het betreft allemaal declaraties van reiskosten die 1 controlestap (salarisadministratie) hebben. Op alle afdelingen staat minimaal 1 medewerker met de rol salarisadministratie dus de hier eerder gegeven oplossing is hier niet van toepassing.

Nog andere suggesties?

door Remco te Ronde

Hoi @FBB Zorgboog ,

Dat is vervelend en niet zoals het zou moeten werken. Ik zou je aanraden om:

1) Ga naar het scherm waar je "toewijzen mislukt" ziet. Maak een printscreen waaruit af te leiden is km welke medewerker (persoonsnummer & dienstverband) het gaat. En op welke afdeling die medewerker werkte op het moment van indienen. 

2) Ga naar de configuratie van de desbetreffende categorie en maak een printscreen waarin inderdaad de stap Salarisadministratie voor goedkeuring staat.

3) Zoek in HR Core in de organisatiestructuur de afdeling op waar het om gaat. Maak ook daar een printscreen dat je kunt zien dat er een actieve rol is voor de salarisadministratie. 

Zie je zelf al iets opvallends? Dan kan je het hopelijk oplossen. Zie je niks vreemds? Maak dan een melding aan bij het ServiceCenter met de gevraagde printscreens. Dan zullen we je verder helpen.

Groet,

Remco te Ronde

door Remco te Ronde

Hoi @agedijkstra ,

Wil jij inderdaad nog even op de knop 'Als oplossing accepteren' als het advies van mijn collega Bastiaan de oplossing was?

RemcoteRonde_0-1718094994217.png

Groet,

Remco te Ronde

door Bastiaan Friederichs

Fijn zo!

Mocht dat nou inderdaad de oplossing zijn, klik daarna dan even op de knop "Als oplossing accepteren". 
Dat is weer handig voor anderen die dit ook tegenkomen.

agedijkstra
CONTRIBUTOR ***

door agedijkstra

dank @Bastiaan Friederichs  voor je reactie. Ik heb de rol org.eenheid op het hoogste niveau ingesteld. De boom-optie niet gebruikt. Mijn gedachte was dat wanneer ik de hoogste niveau OE toewijs deze ook voor onderliggende OE's geldt.

zal het aanpassen en testen!

dank je

Goedgekeurde oplossing
Bastiaan Friederichs
VISMA

door Bastiaan Friederichs

hi @agedijkstra, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met "voor de organisatie ingesteld"...

Maar het zou natuurlijk kunnen dat je een roltoewijzing hebt aangemaakt voor 1 specifieke Organisatorische Eenheid (bijvoorbeeld de "HOE"), in plaats van op alle organisatorische eenheden.

Dat kun je eenvoudig verhelpen door gebruik te maken van de "Boom optie", in dat geval wordt de nieuwe roltoewijzing toegevoegd op de geselecteerde OE en alle onderliggende OE's.

BastiaanFriederichs_0-1716988395596.png