Mijn Communities
Help
Petra Koenders
CHAMPION *

Inloggen YouForce app met Visma connector en Pincode

door Petra Koenders

Wij zijn nu volop bezig met de Youforce app, maar zien op dit moment als wij met een YouForce account inloggen dat we zowel de code van de Authenticator moeten opgeven én een pincode. 

@Sabine Koelewijn 

Klopt dit wel of moeten we ergens toch iets uitzetten?

Medewerkers moeten nu inloggen door: 

1. Wachtwoord opgeven
  2. Code Authenticator
  3. Pincode

3 ANTWOORDEN 3

door Remco te Ronde

Hoi @Petra Koenders ,

Wat goed dat jullie daar mee bezig zijn. Om je goed te begrijpen heb ik zojuist ook even het hele proces doorlopen met een @onyouforce.com account en Authenticator App (Visma Connect) voor de 2e factor.

Stap 1)

Je logt in op de Youforce App met je gebruikersnaam en wachtwoord

Screenshot_20241108_124918.jpg

Stap 2)

In de Youforce App komt een melding dat je de 2e factor moet goedkeuren

Screenshot_20241108_124925.jpg

Stap 3)

Op mijn telefoon krijg ik een push notificatie om de aanmelding goed te keuren in de Authenticator App (Visma Connect). Dit is natuurlijk helemaal afhankelijk hoe je dit zelf hebt gekozen. Misschien gebruik je een andere 2e-factor app of heb je de push meldingen uit staan.

Screenshot_20241108_124929 (1).jpg

Stap 4)

In de Youforce App kies ik mijn eigen gewenste nieuwe pincode. Die pincode voer ik in. Daarmee kan ik in de toekomst altijd eenvoudig inloggen in de Youforce App met mijn pincode (of eventueel met gezichtsherkenning of vingerafdruk)

Screenshot_20241108_124948.jpg

Mocht het bij jou anders werken wil je dan stap voor stap schermafdrukken maken en melden in een ticket bij het ServiceCenter. Dan kunnen we kijken naar jouw situatie. Maar als beheerder zou je niets hoeven (of kunnen instellen). Behalve natuurlijk dat het werken met Single Sign On vaak vele malen fijner is voor de medewerkers in jouw organisatie.

Groet,

Remco te Ronde
RichardR
CHAMPION ***

door RichardR

@Remco te Ronde 

Beste Remco,

Wellicht goed om te vermelden dat dit enkel bij de eerste keer inloggen is met de app. Daarna is enkel nog bij het openen stap 4 noodzakelijk.

Met vriendelijke groet,

Richard

door Remco te Ronde

Je hebt helemaal gelijk @RichardR ! Super fijn dit soort aanvullingen op het forum.

Dat was ik bijna vergeten te benadrukken. @Petra Koenders  Als je één keer hebt ingelogd in de App gebruik je het daarna simpel met je pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Net zoals b.v. je bankieren app.

Groet,

Remco te Ronde