Mijn Communities
Help
Jean Pierre B
CONTRIBUTOR *

Verschil in Salaris Simulator lijkt niet te kloppen

door Jean Pierre B

Het is ons opgevallen dat het verschil dat de salaris simulator aangeeft, niet correct is. Dit is altijd een (hoog) -%, ook al ga je meer werken of meer verdienen. Ik zal een aantal voorbeelden geven:

Berekening met een hoger salaris:
Hoger salaris.png

Berekening met meer uren (+4 uur):
Meer uren.png

Berekening met minder uren (-4 uur):
minder uren.png

Het Netto salaris lijkt wel te kloppen, maar voor ons is het "verschil" niet te verklaren naar de medewerkers toe. 

Alvast bedankt voor het meedenken! 

Met vriendelijke groet,
Jean-Pierre Bessems
Mondriaan

5 ANTWOORDEN 5
Carola de Vries1
CONTRIBUTOR ***

door Carola de Vries1

Als je hetzelfde aantal uren invult (werkt nu 32 uur, pas het aan naar 32 uur) kost het de medewerker 38,84% -1.776,25

CaroladeVries1_0-1713864476487.png

 

CaroladeVries1_2-1713864777695.png

Als je de loonstrook bekijkt dan klopt het wel. 

 

Hoi @Carola de Vries1 ,

 

Naar alle waarschijnlijkheid is het dan in jouw voorbeeld zo dat de salarisproductie 04-2024 al is gedraaid en dat de medewerker die je gebruikt aankomende maand (05-2024) netto precies € 1.776,25 vakantiegeld krijgt uitbetaald.

 

We houden je via Grote negatieve verschillen bij simulatie op de hoogte van de aanpassing die we hiervoor gaan doen.

Groet,

Remco te Ronde

door Remco te Ronde

Goedemorgen @Jean Pierre B en @cvanstijn,

 

Zojuist hebben we (op de Community van Gemal & Salaris Simulator) het volgende bericht geplaatst:

Grote negatieve verschillen bij simulatie

 

We zijn ons dus bewust van dit issue en gaan het vlot oplossen. Zodra het is opgelost melden we het natuurlijk ook via de Community van Gemal & Salaris Simulator.

 

Groet,

Remco te Ronde
cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@Jean Pierre B Voorheen hield het systeem nog rekening met vakantiegeld, dat is nu aangepast de het systeem VT/EJU niet meer meeneemt. Ik weet niet of jullie periode 4 reeds hebben afgesloten en dat het daar aan kan liggen. Wij zitten nog in periode 4 en hebben deze verschillen niet. Mogelijk dat er in het percentage de VT nog wordt meegenomen.

door Remco te Ronde

Hoi @Jean Pierre B,

 

Inderdaad zoals @cvanstijn aangeeft heeft mijn collega @Niek Grupstra eerder dit jaar gecommuniceerd over verbeteringen rondom EJU en vakantiegeld:

Vakantiegeld / eindejaarsuitkering blokkeren

 

Op basis van jouw voorbeelden heb ik inderdaad vergelijkbare aanvullende vragen (zoals welke periode zitten jullie, bij welke persoon/dienstverbanden treedt dit op etc.). Allerlei informatie die je het beste in een melding bij het ServiceCenter kunt specificeren, zodat we vanuit Visma|Raet dieper kunnen analyseren waarom het getoonde % onjuist is.

 

Wil jij hiervoor een melding aanmaken bij het ServiceCenter?

Groet,

Remco te Ronde