Mijn Communities
Help
dwouters
CONTRIBUTOR ***

2 MGR rollen op een OE

door dwouters

Hallo allemaal,

mogelijk hebben jullie een zelfde situatie op de werklocatie en/of weten jullie een oplossing.
Wij hebben sinds kort 2 voorzitters van Raad van Bestuur.

 

Binnen Beaufort wordt de voorzitter van Raad van Bestuur opgevoerd als rol MGR binnen de Organisatiestructuur op de "OE Raad van Toezicht" en de "OE Raad van Bestuur".
Dit leidt er toe dat de voorzitter NHLG word op alle OE's binnen de organisatiestructuur.

 

Raet heeft aangegeven dat er altijd maar 1 MGR rol actief mag zijn per OE. Wij hebben nu 2 voorzitters en willen deze dezelfde rechten toekennen. We gebruiken de rol Backup (BU) al voor assistentie van de MGR rol met minder privileges.


Hebben jullie ervaring met 2 voorzitters opvoeren op een OE? Hoe zorgen jullie ervoor dat zij dezelfde rechten krijgen binnen de OE's? 

 

Ik (en mijn collega's) hopen dat jullie het gouden antwoord hebben, dus bij deze alvast bedankt.

7 ANTWOORDEN 7
Peter Leenes PZC
CONTRIBUTOR *

door Peter Leenes PZC

Er dient onderscheid gemaakt te worden tussen Self Service en Verzuim. Als je in Verzuim de rol SLG (Standaard Leidinggevende) gebruikt om de taken af te handelen en de BU rol voor inzien dossiers dán kun je gebruik maken van meerdere MGR op één OE in Self Service. Met andere woorden:

Verzuim = SLG, dan in HSS meerdere MGR rollen op één OE mogelijk

Verzuim = MGR, dan in HSS ook één MGR op een OE

door Andrea de Bie - Hazelhof

wij hebben geen dubbele mgr op een OE staan, maar wel op enkele OE's 2 TL (teamleiders, dus ook leidinggevende rol) en dit gaat bij ons goed.

Tessa Tukker
CONTRIBUTOR ***

door Tessa Tukker

Bij ons is ook altijd aangegeven dat er maar 1 MGR aangewezen mag worden per OE, voor de andere gebruiken we de BU.

Ik lees dus graag even mee wat het antwoord van Visma | Raet is.

Goedgekeurde oplossing
Madelon van Amersfoort
CONTRIBUTOR ***

door Madelon van Amersfoort

Wij hebben ook meerdere OE´s waarbij er meerdere MGR´s zijn ingericht voor de autorisatie in Self Service en PDOL, dit geeft bij ons geen problemen. Voor Verzuimmanagement maken we gebruik van de rollen SLG en BU. Mogelijk dat hier dan het probleem zit, Verzuimmanagement kan namelijk niet meerdere SLG´s of MGR´s aan (afhankelijk van je inrichting).

dwouters
CONTRIBUTOR ***

door dwouters

Het is technisch wel mogelijk om 2 MGR'ers te gebruiken op een OE, maar in Verzuimmanager krijg je dan foutmeldingen omdat dit onderdeel maar 1 MGR op een OE kan verwerken.

Jan_Laurijsen
CHAMPION *

door Jan_Laurijsen

Ik begrijp het probleem niet. Wij hebben wel OE's waarbij aan meerdere medewerkers de rol MGR is toegewezen. Ik hoop dat Visma-RAET kan aangeven waarom er maar 1 MGR actief kan zijn.

Peter CJP Kramer
CONTRIBUTOR **

door Peter CJP Kramer

Wij hebben hetzelfde probleem en Visma/Raet heeft hier volgens mij geen oplossing voor.