Mijn Communities
Help
Petra Koenders
CONTRIBUTOR ***

Overwerkvergoeding op basis van uurloon en 50% vergoeding

door Petra Koenders

Per 1-4-2022 geldt conform de cao vvt dat bij overwerkuren niet alleen het uurloon wordt betaald, maar ook een vergoeding van 50% . De toeslag van 25, 75 en 100% zijn hiermee vervallen. 

 

Aangezien het een cao regeling betreft dacht ik dat dit standaard is ingericht. Maar zoals ik het nu zie, hebben medewerkers met een fulltime salaris en overuren niet standaard de 50% vergoeding erbij. 

 

Weet iemand hoe dit wordt ingericht? Diverse releases nagelezen, maar niets gevonden

3 ANTWOORDEN 3
Petra Koenders
CONTRIBUTOR ***

door Petra Koenders

Hallo Hans, bedankt voor je reactie. Leidinggevende zijn bij ons diegene die via het roosterpakket aangeven dat zij uren uitbetalen. Dit gebeurt ook vaker per jaar. Dat wordt een heel nieuw beleid opzetten als ik het goed lees. 

Dus als de uren alleen gecompenseerd worden in de tijd, dan moet aan het eind van het jaar ook 50% van die tijd bijgeschreven worden bij de compensatie uren? Mvgr Petra

Hans Meijer 1
CONTRIBUTOR **

door Hans Meijer 1

Klopt. Dus 100% maal overuren + 50% maal deze uren = 150%.

Hans Meijer 1
CONTRIBUTOR **

door Hans Meijer 1

Het is aan de werknemer om aan het eind van het jaar te kiezen of die zijn extra gewerkte uren boven 1872 uur wilt laten uitbetalen of compenseren in tijd. Als er uitbetaald moet gaan worden moeten de uren in BO4 ingevoerd gaan worden met P00044 en dezelfde uren voor de 50% toeslag met invoercode P00047. In tijd is het 150% van de teveel gewerkte uren.

De percentages moeten blijven bestaan aangezien deze 50% toeslag alleen geldt voor de uren boven 1872 uur fulltime op jaarbasis de andere toeslagen bli9jven gelden voor de andere activiteiten.