Mijn Communities
Help

Jouw input gewenst voor naam 'Salaris simulator' in Mijn Youforce

door Remco te Ronde

Organisaties die gebruik maken van HR Core Beaufort Online kunnen tot nu toe gebruik maken van het Youforce Portaal (tegeltjes) of Home. Beiden worden vervangen door het nieuwe Mijn Youforce.

 

Wat is de 'Salaris simulator'?

In Home was een van de meest gewaarde onderdelen de 'Salaris simulator'. Medewerkers kunnen de volgende kaart opstarten:

RemcoteRonde_0-1687523344752.png

 

Op die manier kunnen medewerkers zelf berekenen wat ze netto gaan verdienen als ze meer/minder uren gaan werken. Of wat ze netto overhouden aan een salarisverhoging.

RemcoteRonde_1-1687523399675.png

 

Deze berekening wordt gedaan aan de hand van de gegevens in Gemal. Dus vergelijkbaar met een proefberekening.

 

Waarom is de 'Salaris simulator' zo nuttig

Diverse sectoren kampen met een personeelstekort. Er zijn vele initiatieven om medewerkers meer uren te laten werken. Bijvoorbeeld het initiatief van het Nibud (zie: https://werkurenberekenaar.nibud.nl/introductie). Als Visma | Raet dragen we graag ons steentje bij en willen we alle medewerkers via Mijn Youforce de mogelijkheid geven eenvoudig de netto gevolgen van meer/minder werken te laten zien.

 

Wanneer komt dit beschikbaar in Mijn Youforce?

De aankomende periode gaan we zorgen dat deze functionaliteit ook beschikbaar in Mijn Youforce

 

Jouw input gewenst

In Mijn Youforce werken we met links. Het meest eenvoudige is om een link toe te voegen met de naam 'Salaris simulator'. Maar we twijfelen of dat de meest begrijpbare naam is voor medewerkers. Echter een link met naam 'Bereken wat ik netto verdien als ik meer/minder ga werken' is weer veel te lang.

 

We zijn dus op zoek naar een goede suggestie. Er zijn maar 2 voorwaarden:

  • Het moet een goed begrijpbare naam zijn
  • Het mag maximaal 40 tekens zijn (inclusief spaties)

 

Heb je een goede suggestie? Laat het achter als reactie op het forum! En wie weet zie je binnenkort jouw suggestie terug als naam in Mijn Youforce.

 

Alvast bedankt.

Groet,

Remco te Ronde
12 ANTWOORDEN 12
Ralph
CHAMPION **

door Ralph

Hoi @Remco te Ronde,

 

Wat kan je als beheerder met de rechten configuratie? 

Ralph_0-1691659066277.png

Kan het niet toevoegen in Mijn Youforce en ook niet via Toegangsbeheer als applicatie (zoals dat wel kan voor decalaraties, profiel voor de app). Is er een URL waarmee je in configuratie komt?

door Remco te Ronde

Hoi @Ralph,

 

Met 'Configuratie Salaris Simulator' kan je nu nog niks. We werken achter de schermen aan toekomstige uitbreidingen van de 'Salaris Simulator'. Als die beschikbaar komt kan je iets met het recht 'Configuratie Salaris Simulator'.

 

Tot die tijd ontvangen we graag jouw feedback:

Binnen Visma|Raet hebben we diverse ideeën over toekomstige uitbreidingen van deze functionaliteit. Dat kan gaan van het beschikbaar maken van de ‘Salaris Simulator’ in de Youforce app tot het integreren van de berekening (medewerker wil i.p.v. 16 uur 24 uur weken) met een Self Service workflow. 

 

Maar we hebben jouw input nodig om te weten wat relevant is. Neem dus vooral de ‘salaris simulator’ in gebruik en post op ons ideeën forum wat jij relevant vindt om verder te ontwikkelen.

Groet,

Remco te Ronde
Els van der Marel
CONTRIBUTOR **

door Els van der Marel

Hierbij een paar voorstellen vanuit KVK

Salarisberekening meer- minderuren

Bruto naar netto bij urenwijziging

Mijn salaris berekenen

Inkomen Calculator

(Pro forma) salarisberekening

(Bruto / netto) salarisberekening

Nettoloon berekenen

Bereken je (netto) salaris

Urenwijziging berekenen

Bereken mijn salaris na urenwijziging

Salarisverwachting(bij wijzing contract)

Hoi @Els van der Marel,

 

Inmiddels is de enquete afgerond (zie hier). Zodra de functionaliteit beschikbaar is in MijnYouforce kun je daar zoals overal je eigen 'zoekwoorden/termen'  aan toevoegen. Dus ook de voorbeelden die voor de KVK nuttig zijn kan je straks eenvoudig toevoegen. 

Groet,

Remco te Ronde
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

In mijn optiek zouden (ook in onderstaande volgorde)

 

  1. Salaris Berekenen
  2. Salaris Rekenmachine
  3. Salaris Calculator

 

goede namen kunnen zijn. Je moet rekening houden met medewerkers die iets minder digivaardig zijn. Ik bedoel dit niet denigrerend, maar in de zorg zijn helaas nog steeds mensen die niet met computers kunnen of willen omgaan (zie link). Deze mensen vinden het "eng" en mijn gevoel is dat wanneer je een woord als Simulator gaat gebruiken, er een groep "afhaakt". Dit is hetzelfde verschil dat Beaufort niet een applicatie is maar een programma. Een ander voorbeeld is dat hetgeen waar je nu naar aan het kijken bent een monitor is, maar dat je telefoon alleen een beeldscherm heeft. Als je kijkt naar "regels" van UX/UI kijkt dat wordt het KISS principe aangeraden. 

 

Zelf zou ik dan ook de zinnen aanpassen naar

 

Kies een berekening

Wijziging van uren

Bekijk wat meer of minder werken voor effect heeft op je salaris

Wijziging van salaris

Bekijk wat een salariswijziging voor effect heeft op je salaris

 

Bij de laatste heb ik salarisverhoging aangepast naar salariswijziging, aangezien je (om wat voor reden dan ook) een andere functie kan gaan bekleden en in loon achteruit kan gaan.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Goedgekeurde oplossing
Remco te Ronde
VISMA

Hoi @Raymond_de_Rozario@Jeroen Coret ZONL@Vahdet Aytekin CNV@Esther Cobbins& @Anonymous,

 

Super bedankt voor jullie input. Op suggestie van @Jeroen Coret ZONL heb ik nu een poll gemaakt waar jullie (en alle andere beheerders van Youforce) op kunnen stemmen. Zie voor de link en de informatie:

 

 

Groet,

Remco te Ronde

Update 09-08-2023:

Inmiddels is de 'Salaris Simulator' beschikbaar via Mijn Youforce. Nadere toelichting op het activeren is te vinden via het volgende nieuwsartikel:

Laat medewerkers eenvoudig berekenen wat ze gaan verdienen bij meer/minder werken

Groet,

Remco te Ronde
Jeroen Coret ZONL
CONTRIBUTOR **

door Jeroen Coret ZONL

Wat mij betreft is salaris calculator of salaris simulator een mooie korte krachtige naam.

 

@Remco te Ronde Wellicht kun je er een poll van maken dat we kunnen stemmen?

Hi @Jeroen Coret ZONL,

 

Goed idee. Nu is het fijn als open vraag op de Community om juist creatieve namen als input te krijgen. Maar zodra er meerdere opties zijn aangedragen zal ik er inderdaad een poll van maken om te laten stemmen op de verschillende aangedragen namen. Bedankt voor de tip!

Groet,

Remco te Ronde
Vahdet Aytekin CNV
CONTRIBUTOR **

door Vahdet Aytekin CNV

Wat leuk dat deze mooie functionaliteit ook wordt toegevoegd aan de Mijn Youforce omgeving! Ik vind ''Salaris berekenen'' een goede naam.

Esther Cobbins
CONTRIBUTOR ***

door Esther Cobbins

Ik vind Salaris simulator een prima naam, kort en krachtig, en maakt duidelijk dat het gaat over iets dat (nog) niet de werkelijkheid is. 

Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

'Bruto-Netto Calculator' 

of

'Bruto en netto salaris berekenen'