Mijn Communities
Help
harraldfredrixeleos
CONTRIBUTOR ***

Ontkoppelen Visma Connect app zodat Microsoft Authenticator gekoppeld kan worden

door harraldfredrixeleos

Een onyouforce gebruiker (professional) heeft VISMA Connect app gekoppeld. Organisatie wil dat iedereen MIcrosoft authenticator gebruikt, aangezien dit ook de app is om op het netwerk in te loggen. Hoe kan ik de huidige app ontkoppelen, zodat de gebruiker opnieuw een andere app kan koppelen. Is er een overzicht te krijgen per gebruiker welke app is gekoppeld?

37 ANTWOORDEN 37

door Bart Kok - Gemeente Venlo

@Lotte van Dijk hoe kunnen we een mailadres wijzigen voor het sturen van een backupcode? Medewerker is uit dienst en het zakelijke mailadres staat nog bij 'E-mailadressen voor accountherstel'. Zou mooi zijn als het mailadres dan aangepast kan worden. 

 

 

Troow50
CONTRIBUTOR **

@Bart Kok - Gemeente Venlo  hier iemand die net nieuwe telefoon heeft kan het nu niet meer ontkoppelen.

@Lotte van Dijk 

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte van Dijk

Hallo @Troow50
Voor mensen met een nieuwe telefoon kan je de stappen volgen die Raymond ook volgde. Wat je kan doen is opnieuw de back-up code sturen naar deze persoon. Alle herstel e-mailadressen die daar staan, ontvangen de e-mail. Diegene kan dan inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en zodra diegene bij de MFA stap komt, kan er gekozen wordne voor 'een ander manier'. Als je daarop klikt is de mogelijkheid tot het gebruiken van de backup code. Hier kies je dan dat je permanent geen toegang meer hebt tot de 'oude' app. Als het goed is wordt er dan gevraagd om opnieuw een apparaat te koppelen en kan diegene het toevoegen op zijn/haar nieuwe telefoon. 

 

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geinformeerd. 

 

Groeten Lotte

Troow50
CONTRIBUTOR **

door Troow50

@Lotte van Dijk ik heb nu een medewerker met 2 rollen die beide rollen heeft gekoppeld aan de Hello ID authenticator. Vanochtend opgestart had nog 3 codes erin staan die verwijderd en kan nu niet meer inloggen, komt geen signaal meer door. 

Wat is de oplossing of een call aanmaken?

door Sabine Koelewijn

Hoi @Troow50,

Wanneer er geen apps meer gekoppeld zijn om in te loggen met tweefactorauthenticatie, kan de gebruiker de backupcode gebruiken. Mocht de gebruiker de backupcode niet opgeslagen hebben, dan kan je deze vanuit Gebuikersbeheer een nieuwe backupcode opsturen. 

Troow50
CONTRIBUTOR **

door Troow50

@Sabine Koelewijn medewerker heeft de back up code gebruikt maar het lukt nog steeds niet: advies nieuwe BU code sturen?

troow
CONTRIBUTOR ***

door troow

@Sabine Koelewijn het probleem speelt nog steeds ik heb ook al nieuwe back Up code gestuurd, wat te doen??

RichardR
CHAMPION ***

door RichardR

@Troow50 

Beste Troow50,

Heb je het al laten proberen in een andere browser en/of heb je de browser gegevens en cookies laten wissen (kan ook enkel de specifieke cookies voor Visma-Raet-Ping maar dat is erg inzoomend). Dat laatste hielp bij een aantal gebruikers hier die niet door de account activatie heen kwamen.

Met vriendelijke groet,

Richard

Troow50
CONTRIBUTOR **

door Troow50

@Sabine Koelewijn ik heb hier nog geen reactie verder op mogen ontvangen. Medewerker kan nog steeds niet inloggen.

door Sabine Koelewijn

Hoi @troow, wil je een ticket aanmaken bij het Service Center? Dan kunnen we dit verder onderzoeken.  En wil je dan het Youforce ID van de gebruiker toevoegen? 

AnneliesS
CONTRIBUTOR **

door AnneliesS

@Lotte van Dijk Ik heb een medewerker die nadat het inloggen meermaals mislukte, de app verwijderd en opnieuw gedownload heeft. Zij krijgt nu bij het inloggen in Youforce de vraag om een 6 cijferige code in te vullen. Als zij dit doet krijgt zij de melding dat deze niet klopt. Ik wil haar de back-upcode toesturen, maar krijg dan de melding "De eenmalige backupcode kan niet worden verzonden omdat de multi-factor authenticatie (MFA0 niet is ingesteld door de gebruiker".

Hoe kan zij nu de koppeling tussen haar telefoon en Youforce herstellen?

door Sabine Koelewijn

Hoi @AnneliesS,

Gebruikt de gebruiker de Visma Authenticator app? In dat geval kan ze in de app op het + klikken en dan in plaats van QR code scannen kiezen voor inloggen. Wanneer ze inlogt met haar onyouforce account is de MFA automatisch gekoppeld en kan ze de code uit de Visma Authenticator app overnemen en invullen in Youforce. 

@Lotte van Dijk  De betreffende oud medewerker kan nu dus niet meer ontkoppelen omdat hij geen backup code kan ontvangen. Hoe lossen we dit op?

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Hi @Bart Kok - Gemeente Venlo
Lukt het diegene wel om nog gewoon in te loggen? Ik bedoel als diegene gisteren MFA gekoppeld heeft en nu inlogt met Gebruikersnaam en wachtwoord en MFA. Kan diegene dan in Youforce? Dan kan ik je daarna helpen met de stappen. 

Welke authenticator app had diegene gebruikt? Heeft diegene deze verwijderd? Ik probeer even jouw situatie te begrijpen want dan hebben we zeker wel opties om dit op te lossen. 

 

Groeten Lotte

door Bart Kok - Gemeente Venlo (Bijgewerkt ‎20-09-2024 09:10 door Bart Kok - Gemeente Venlo )

@Lotte van Dijk 

Diegene lukt het niet om in te loggen. Na invullen gebruikersnaam en wachtwoord kom hij niet verder. Er is ook geen authenticator gekoppeld. Tijdens het doorlopen van de stappen is er iets fout gegaan bij de stap voor het scannen van de QR code. Daarom willen we een backup code sturen.

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Hallo @Bart Kok - Gemeente Venlo

Ik heb je even gemaild om wat meer informatie te krijgen. Maar zou ik je voor het wijzigen van het herstel e-mailadres mogen vragen om een ticket aan te maken bij het Service desk? Dan helpen we je daar verder. 

Groeten Lotte

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte van Dijk

Hallo allemaal, 

 

Mooi om te zien dat jullie er samen eigenlijk al heel goed uitkomen. Ik zal maandag even samen met Sabine kijken of we de handleidingen kunnen updaten met dit scenario. In principe is het inderdaad zo dat je dan via gebruikersbeheer een eenmalige code stuurt waar inderdaad de keuze voor permanent in dit geval de juiste is. 

En ook hetgeen wat Richard aangeeft is ook een optie. De gebruiker had zijn back-up code moeten opslaan, als ze die nog hebben kunnen zie die gebruiken of jij kan er 1 versturen. 

 

Ik zal jullie laten weten zodra we de handleidingen hebben geupdate. 

 

Groeten Lotte

RichardR
CHAMPION ***

door RichardR

@Lotte van Dijk 

Beste Lotte,

Ik heb de tijdelijke oplossing gekozen maar wordt daar niet vrolijk van.

Nadat je de stappen hebt doorlopen kom je hier op uit (Visma home):

RichardR_0-1726758502795.png

En dus niet in Youforce, en ook geen knop om naar youforce te gaan.

Daar kan ik wel omheen werken door een nieuw tabblad te openen en de url mijn.youforce.com in te typen en vervolgens in het inlogscherm de gebruikersnaam op te geven. Dan log je zo in op Youforce.

Maar dit moet toch echt anders.

 

De permanent ga ik ook nog bekijken of dat beter bevalt.

 

Met vriendelijke groet,

Richard

RichardR
CHAMPION ***

door RichardR

Inmiddels nogmaals een poging gedaan en het ziet er nu compleet anders uit qua stappen, geen schermen meer met visma connect idp

RichardR_0-1726767922881.png

maar nu met youforce en ik land ook in Youforce en niet meer in Visma Home...

 

Met vriendelijk groet,

Richard

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte van Dijk

Hi Richard, 

 

Om je even een goede uitleg te geven:

Er zijn twee applicaties

1. Youforce waarbij we gebruik maken van VIsma Connect en waarvan we de schermen hebben geupdate naar Youforce schermen. 

2.De inlog tot home.visma.com deze schermen worden beheerd door Visma Connect. Hetzelfde als je bijvoorbeed inlogt op de community. 

 

Als jij in wilt loggen op Visma Home, dan krijg jij de inlogschermen van Visma Connect te zien. Het zijn verschillende producten en daarvoor ook verschillende UI's. 

 

In principe adviseer ik je in jouw geval die je hier had geschetst om de gebruiker een nieuw apparat toe te voegen. Zodra dit is gedaan kunnen ze het tabblad sluiten en weer opnieuw navigeren naar mijn.youforce.com en dan inloggen. Maar je kan natuurlijk ook de optie van Raymond gebruiken die natuurlijk ook heel goed en mooi werkt.