Mijn Communities
Help
Annette Breeman
CONTRIBUTOR **

Stoppen van Ping Identity per 1 september

door Annette Breeman

Hallo,

 

Ping Identity wordt vervangen door Visma Connect. Vanuit onze ICT afdeling de vraag zijn we verplicht Visma Connect te gebruiken of kunnen we medewerkers ook de Microsoft authenticator laten gebruiken. Zij zouden graag zien dat de medewerkers maar 1 authenticator gebruiken. 

 

Groeten Annette

5 ANTWOORDEN 5

door Sabine Koelewijn

Goedemorgen @Annette Breeman

Met de overgang naar Visma Connect geven we de gebruikers een keuze welke authenticator app zij gebruiken. Dit kan de Microsoft app, Google Authenticator of Visma Connect zijn. Wij adviseren zelf Visma Connect, omdat we daarmee push notificaties verstuurd kunnen worden. Wij geloven dat dit meer gebruikersgemak geeft. Maar wanneer de keuze uitgaat naar Microsoft Authenticator, is dit ook geen probleem. 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Marcel Bouman  & @Raymond_de_Rozario

In verschillende gespreken met klanten is dit inderdaad al vast vermeld, maar de algemene informatie had ik nog niet gedeeld. Zojuist heb ik het artikel Overgang naar Visma Connect geplaatst met daarin alle informatie. Voor de gebruikers van SSO heeft dit geen impact. Mocht je nog vragen hebben na het lezen van dit artikel dan hoor ik dat natuurlijk graag. 

 

 

Marcel Bouman
CHAMPION **

door Marcel Bouman

Net als @Raymond_de_Rozario heb ik hierover ook nog niets gelezen, dus ben erg benieuwd wat dit betekent! Overigens is het al mogelijk om MS Authenticator te gebruiken voor de 2FA van Youforce.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Onze ICT promoot het gebruik van de Microsoft authenticator. Bij het gebruik van de app van Google wil onze helpdesk ook nog helpen. In onze eigen handleidingen voor Youforce verwijzen we vanuit P&O ook al eerste naar de MS app


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Heb ik een berichtgeving gemist? Alles wat ik over Visma Connect kan vinden maken wij geen gebruik van. Ook logt het overgrote gedeelte van onze organisatie al in via SSO. Voor hen zou dat een achteruitgang zijn m.b.t. het gebruik.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden