Mijn Communities
Help
Martijn Elbers
CONTRIBUTOR **

Berekenend veld (mogelijk) maken

door Martijn Elbers (Bijgewerkt ‎14-06-2022 13:54 door Martijn Elbers )

Is het mogelijk om berekende velden (mogelijk) te maken?

Ik kan dit niet terug vinden in het leerpad of de handleiding.

We willen dit bijvoorbeeld om de toelagen te berekenen binnen een rapport waarin ook andere gegevens nodig zijn of een datum laten samenstellen op basis van een vraag (=Parameters!Jaar1.Value & "-" & Parameters!Salarismaand2.Value) zoals dat in Report Builder ook kan.

 

Toelage binnen een rapport.JPG

23 ANTWOORDEN 23
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Ik ben heel benieuwd wanneer dit beschikbaar komt. De mogelijkheid tot DAX formules is alleen al essentieel wanneer je op actief dienstverband wilt filteren en niet gebruik wilt maken van "ind. actief". 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Je kunt het beste via je Customer Succes Manager vragen of zij deze 'licentie' (Youforce Reporting Pro) aan zou willen zetten voor jullie zodat je toegang krijgt tot deze functionaliteit. Ik zal intern ook even navragen wie jullie CSM'er is en of ze dit aan kunnen zetten. Volgens mij moet het dan goed komen.

 

Groeten,

Chris

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Hoi @Chris van den Berg ,

 

Ik zal @Thijs Botterhuis een mail sturen. Dank je wel voor je reactie.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Super! Voor verder vragen of ondersteuning zullen we deze maand ook een leerpad toevoegen op de community voor Reporting Pro. Als je verder nog vragen of ondersteuning nodig hebt dan mag je ook contact met mij opnemen.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎11-07-2022 16:17 door Raymond_de_Rozario )

Een leerpad is nieuw voor mij, wat is dat? Ik heb enige ervaring binnen Power-BI, dus dat scheelt. Het gaat bij ons denk ik het meeste om de autorisatiegroepen aan te maken. Wat ik in de gauwigheid kon zien wordt dit met "tags"  gedaan? En hoe koppel je medewerkers aan een dergelijke groep. En er voor te zorgen dat dit rapport wordt voorzien van die tags?

 

Ik weet je nu te vinden!


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

In dit scherm in deze community zie je bovenin de pagina's die je kan bezoeken. Hier staat ook 'Leerpaden' daar wordt veel uitgelegd over Youforce Reporting. Daar komt binnenkort meer informatie over Reporting Pro en eigen berekende velden toevoegen.

door John Rikmanspoel - Hengelo

@Chris van den Berg 

 

Is er al meer informatie bekend voor wanneer de ' Pro'  versie gepland staat?

 

Wij lopen bijvoorbeeld tegen een probleem aan in het standaard jubileum rapport, hier wordt gebruik gemaakt van de ' Gemeentedienst'  rubriek in plaats van ' Overheidsdienst' rubriek.

Je kunt het beste via je Customer Succes Manager vragen of zij deze 'licentie' (Youforce Reporting Pro) aan zou willen zetten voor jullie zodat je toegang krijgt tot deze functionaliteit. Ik zal intern ook even navragen wie jullie CSM'er is en of ze dit aan kunnen zetten. Volgens mij moet het dan goedkomen.

 

Groeten,

Chris

Martijn Elbers
CONTRIBUTOR **

door Martijn Elbers

@Chris van den Berg  heb je enig idee wanneer de korte termijn is?

MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

Ik zou ook graag willen weten wanneer deze "pro" functionaliteit beschikbaar komt. Ik kan mijn rapport nu niet afmaken en moet hier lezen dat deze functie in de "pro" versie zit.

door Chris van den Berg

We zitten in de luxe positie dat de software er reeds is maar dat alle processen en materialen nog in de maak zijn en we daarom nog niets naar buiten hebben gebracht.

 

Je kunt het beste via je Customer Succes Manager vragen of zij deze 'licentie' (Youforce Reporting Pro) aan zou willen zetten voor jullie zodat je toegang krijgt tot deze functionaliteit. Ik zal intern ook even navragen wie jullie CSM'er is en of ze dit aan kunnen zetten. Volgens mij moet het dan goedkomen.

 

Groeten,

Chris

MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

Bedankt voor je antwoord Chris, ga ik doen.

door Chris van den Berg

Super! Ik ben ook zeker beschikbaar voor vragen of verdere ondersteuning bij het gebruik van Reporting Pro. Daarnaast natuurlijk erg benieuwd wat jij ervan vindt. Ik hoor graag als ik iets voor je kan betekenen!

MSchopman
VISMA

door MSchopman (Bijgewerkt ‎04-07-2022 15:54 door MSchopman VISMA )

Martijn, 

 

We zitten in de luxe positie dat de software er reeds is maar dat alle processen en materialen nog in de maak zijn en we daarom nog niets naar buiten hebben gebracht.

 

Ik ga jullie CSMer bij ons verzoeken om even met jou in contact te komen om te kijken of hier wat te regelen valt.

 

[edit]

Martijn, als het goed is staat Reporting Pro voor jullie al actief in Youforce Reporting

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

 

Graag voor Medisch Centrum Leeuwarden ook beschikbaar stellen.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Kan deze eventueel ook beschikbaar worden gesteld voor de Gemeente Hengelo?

Martijn Elbers
CONTRIBUTOR **

door Martijn Elbers

@MSchopman moet je dit apart autoriseren? Ik zie namelijk nog niets in onze Reporting omgeving.

MSchopman
VISMA

door MSchopman (Bijgewerkt ‎05-07-2022 15:56 door MSchopman VISMA )

Dat klopt. De functioneel beheerder krijgt in Youforce Reporting de optie om
a) gebruikers te autoriseren voor toegang tot Reporting Pro
b) toegang tot de schermen waarmee expressies kunnen worden ingeregeld

Het is aan de functioneel beheerder om vervolgens te bepalen wie toegang mag krijgen tot de functionaliteit.


MSchopman_0-1657029395873.png

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Ik moest even zoeken, maar binnen onze omgeving is het onderdeel "licenses" niet beschikbaar:

 

Raymond_de_Rozario_0-1657538946826.png

 

Moet er nog iets extra's worden ingesteld?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

MSchopman
VISMA

door MSchopman

Raymond,

 

Zou je nog eens willen kijken? Het lijkt erop dat de toegang in de tussentijd door een administratieve fout was teruggetrokken. Dit moet nu weer correct staan.