Mijn Communities
Help
Lauri Kortenhorst
CONTRIBUTOR **

Data uit Youforce Reporting delen in PowerBI app

door Lauri Kortenhorst

Graag zouden wij een lokaal opgeslagen PowerBI rapport met data opgehaald uit Youforce Reporting, met een DirectQuery opslagmodus, met collega's willen delen in de PowerBI app. Deze collega's hebben geen licentie voor Reporting Pro, waardoor zij het rapport niet kunnen openen. Is er iets mogelijk om het lokaal opgeslagen rapport toch met ze te delen?

7 ANTWOORDEN 7
KammanSoo
CONTRIBUTOR *

door KammanSoo

Ik zag dat deze vraag ook bij de topic van de wekelijkse rapporten uurtje. Is hier een antwoord op gegeven? 

Lauri Kortenhorst
CONTRIBUTOR **

door Lauri Kortenhorst

Ik heb hem even als nieuw idee gepost, aangezien dit dus helaas nog niet kan (HR data vanuit Youforce Reporting delen in Power B... - Visma Community). Jouw wens heb ik er ook bij gezet @Fedor!

Annelies
CONTRIBUTOR **

door Annelies

Wij hebben ook de wens de rapporten te kunnen delen in onze eigen PBI-service omgeving en het model kunnen combineren met andere databronnen. Ik sluit me graag aan bij jullie verzoek. 

Fedor
CONTRIBUTOR **

door Fedor

Onze wensen gaan nog iets verder; wij zouden heel graag HR data vanuit YF Reporting, via een lokaal opgeslagen PowerBI rapport, combineren met financiĆ«le-, kwaliteits-, en productiedata. Vervolgens willen we dit beschikbaar stellen aan eindgebruikers (zonder reporting pro licentie) via onze eigen Power BI service omgeving. 

Annelies
CONTRIBUTOR **

door Annelies

@Fedor dit is ook wat ik bedoel. Sluit me er dus graag bij aan. Er zit zoveel intelligentie in het datamodel van YF Reporting. Zonde om dat niet breder te gebruiken. 

Fedor
CONTRIBUTOR **

door Fedor

Ik ben het met je eens @Annelies , maar veel intelligentie binnen het HR domein, maakt een organisatie als geheel niet slimmer, wanneer deze intelligentie niet breder integreerbaar is. Visma|Raet zou er m.i. goed aan doen om dit mogelijk te maken voor grotere organisaties die HR data als een integraal onderdeel zien van de bedrijfsvoering. 

Wij doen dit nu vanuit een eigen Power BI model op de data van een replicadatabase, wat inderdaad zonde is omdat Visma|Raet dit al heeft ontwikkeld. Voordeel is wel dat we exact weten hoe ons model werkt, en hoe de calculaties zijn samengesteld šŸ˜‰

Annelies
CONTRIBUTOR **

door Annelies

Wat mensen/organisaties met informatie doen laat ik even in het midden šŸ˜‰ Met 'intelligentie' doelde ik hier op data-intelligentie. Wij doen dit nu op dezelfde manier als jij beschrijft maar dan via de API/IBU.