Mijn Communities
Help

Hoe kunnen we de standaard rapporten verbeteren?

door Chris van den Berg

De afgelopen maanden hebben we feedback verzameld over de standaard rapporten. We willen deze feedback gaan verwerken, zodat de rapporten nog nuttiger en beter worden.

 

Ieder rapport heeft z'n eigen specifieke punten die we kunnen verbeteren, maar er zijn ook een heleboel punten die we in het algemeen kunnen oppakken. Toevoegingen die voor alle standaard rapporten gelden, zoals

  • nieuwe slicer om te zoeken op medewerkers
  • weghalen van de titel (deze is ook boven het rapport al zichtbaar)
  • totalen 
  • nieuwe kleurstelling
  • knop met informatie en toelichting over het rapport (dit is nog niet verwerkt in het concept)

 

Hebben jullie nog wensen en ideeën die we mee kunnen nemen in de nieuwe versies? Geef een reactie op dit bericht en wie weet wordt dit toegevoegd!

 

 

Medewerkerlijst (concept):

ChrisvandenBerg_0-1688636813655.png

 

Contact informatie (concept):

ChrisvandenBerg_2-1688637266319.png

 

 

 

 

8 ANTWOORDEN 8

door Chris van den Berg

Een detail vraagje, maar ben wel benieuwd of jullie hier een voorkeur voor hebben wat betreft leesbaarheid en smaak:

 

(A) Met verticale lijnen:

ChrisvandenBerg_0-1690348927202.png

 

(B) Zonder verticale lijnen (zoals het nu is):

ChrisvandenBerg_1-1690348974894.png

 

(C) Alleen verticale lijnen:

ChrisvandenBerg_2-1690349023042.png

 

 

MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

Optie A heeft mijn persoonlijke voorkeur. Misschien kun je een poll houden als dat mogelijk is?

Mathew Timmerman
CONTRIBUTOR ***

door Mathew Timmerman

Fijn dat dit geïnventariseerd wordt! Ik heb zelf bepaalde standaardrapportages gekopieerd en aangepast omdat men vaak liever roepnamen op de lijsten terugziet dan alle voornamen. Dus dat zou een van mijn wensen zijn: uitgaan van de roepnaam.

Ook zie ik op bijvoorbeeld de Medewerkerslijst en de rapportage m.b.t. Verjaardagen medewerkers vaker terug als zij meerdere (actieve) dienstverbanden hebben; wat mij betreft zou het dienstverbandnummer niet getoond hoeven worden, maar ik kan me voorstellen dat de meningen hierover verschillen.

MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

Waar ik nog wel eens tegenaan loop is dat er geen peildatum in veel huidige rapportages beschikbaar is. Misschien dat dit nog een optie is om mee te nemen in de rapportages. Het toevoegen van keuze OE en arbeidsrelatie is al heel fijn! 

door Chris van den Berg

Welke variant heeft jouw voorkeur @MdeBeer ? Elke heeft zo zijn voor en nadelen. Stel we zouden dit toepassen in de Medewerkerlijst. Wat zou dan het beste zijn wat jou betreft?

Variant 1 Dropdown: Makkelijk een specifieke dag/maand of jaar selecteren. Niet mogelijk om 'Vandaag' standaard geselecteerd te hebben.

 

ChrisvandenBerg_0-1689699968651.png

 

Variant 2 - alles na een geselecteerde datum: Intuitief gebruik door te slepen. Niet mogelijk om 'Vandaag' standaard geselecteerd te hebben. Je hebt altijd een periode geselecteerd vanaf de geselecteerde datum.

 

ChrisvandenBerg_1-1689700074013.png

 

Variant 3 - van en tot: Intuitief gebruik door te slepen. Niet mogelijk om 'Vandaag' standaard geselecteerd te hebben. Je kunt 1 dag selecteren door de bolletjes naar elkaar toe te slepen.

 

ChrisvandenBerg_2-1689700164745.png

 

Variant 4 - relatieve datum: Je kunt standaard op vandaag selecteren. Niet mogelijk om willekeure dag op 'kalender' te selecteren. Makkelijk in gebruik voor 'afgelopen x aantal maanden'.

ChrisvandenBerg_3-1689700232788.png

 

 

 

 

 

MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

Persoonlijk zou ik dan gaan voor variant 3 omdat deze in mijn ogen het meest flexibel is van de 4.

door Chris van den Berg

@Raymond_de_Rozario voor zover ik weet kunnen we die niet standaard toevoegen. Straks kan dat wat makkelijker door een kopie van standaard rapport te maken. Dan heb je de slicer er sowieso wel bij.

 

Goed idee voor de tutorials 😉 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Hoi @Chris van den Berg , 

 

Super om te zien dat jullie zo goed luisteren naar de feedback van de gebruikers. Ik zie dat jullie gebruik maken van de slicer/visual die ik in dit idee heb aangedragen. Is het ook mogelijk dat jullie deze in het algemeen beschikbaar maken? Dan kan op iedere tekstwaarde worden gezocht. De totalen is een leuke om in een volgende tutorial mee te nemen 👍


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden