Mijn Communities
Help
Walter Hol
CONTRIBUTOR ***

Overzicht van moment actualiseren/synchroniseren met brondata in Reporting

door Walter Hol

Is er ergens een overzicht beschikbaar waarin staat vermeld welke gegevens in Reporting (near) real time gesynct worden uit HR Core en voor overige data wat de periodiciteit van actualiseren is?

Alvast bedankt voor je reactie. 

 

Walter

6 ANTWOORDEN 6
Jelle - Jeugdhulp Friesland
CONTRIBUTOR ***

door Jelle - Jeugdhulp Friesland

Ook onze salarisadministratie hebben diverse keren moeten wachten op bijgewerkte data in YF reporting, die wel nodig was voor een controle van de salarisproductie.

Jolanda van Logten
CONTRIBUTOR ***

door Jolanda van Logten

Goed dat er hier ook aandacht voor is. Ook wij lopen hier tegenaan. Vanuit de organisatie krijgen we ook geluiden, dat dit een achteruitgang is ten opzichte van report builder. Aanpassingen in BO4 wil je meteen checken en dat gaat dus niet. Soms pas na 2 dagen beschikken we over de juiste data. Het is ook onbetrouwbaar als je niet weet, wanneer de data ververst wordt. We hebben dit ook via ticket gemeld. Imago van Youforce komt dit niet ten goede. Hopen dat hier snel aandacht voor komt én verbetering. 

Evelynekamps
CONTRIBUTOR **

door Evelynekamps

Het is verre van realtime of ieder uur zoals oorspronkelijk is toegezegd. Dit is duidelijk te zien aan de verversdatum (gedraaid op 15-04-2024 09.05 uur:

Evelynekamps_0-1713165204202.png

Ook hier missen we duidelijkheid over het verversen van de data.

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Het is nu 16-04-2024 10:13 uur

karlWegner_0-1713255219267.png

 

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Deze vraag heb ik ook een aantal keren gesteld, omdat wij hier ook tegen aan lopen. Ik heb begrepen dat elk uur de gegevens geactualiseerd worden, maar dat proces gaat niet altijd correct. Begin dit jaar misten we de salarisfeiten van de maand december en later constateerden wij dat ook de salarisfeiten van de aanvullende correctieprodukties niet waren bijgewerkt.

Gisteren waren de salarismutaties vanaf 16:27 t/m vandaag 08:00 uur niet zichtbaar en niet gesynchroniseerd. 

Het liefst willen wij ook dat de gegevens (near) realtime gesynct worden, maar dat is voorlopig niet aan de orde is mij verteld.

Dat was wel het geval bij Report Builder (wel met gevolg performanceproblemen) en ook bij Impromptu. Impromptu kunnen we nog gebruiken, omdat we een replicadatabase hebben van Beaufort. Daar zijn we heel blij mee, want elk gemaakt rapport in Youforce Reporting checken we ook met Impromptu. We hebben nog steeds geen goed gevoel bij de actualiteit van de datasets die in Youforce Reporting worden aangeboden. Ik denk wel dat Visma Raet na elke onvolkomenheid het proces aanscherpt, maar dat moeten we helaas in de praktijk ervaren, terwijl je verwacht dat dit al is uitgekristalliseerd.

HansMorsman
CONTRIBUTOR ***

door HansMorsman

Vorige week een test gedaan met een 'eigen' Rubriek. dit waren toen de resultaten en daar word ik niet vrolijk van:
Het gaat om rubriek Rubriek E03437 
mutatie ingevoerd in YF --> woensdag 11:32
mutatie in beaufort --> woensdag 11:34 
mutatie terug naar YF --> woensdag 11:48 (door aanzetten P05009 anders duurt het veel langer (hoeveel langer weet ik niet)
Wanneer komt de mutatie in YF Reporting? YF Reporting is ververst op:
--> woensdag 11:08 (oude data --> logisch was nog niet gemuteerd)
--> woensdag 12:34 (oude data --> onlogisch 11:48 al in YF)
--> woensdag 13:55 (oude data --> onlogisch 11:48 al in YF)
--> woensdag 15:35 (oude data --> onlogisch 11:48 al in YF)
--> woensdag 16:54 (oude data --> onlogisch 11:48 al in YF)
--> woensdag 17:52 (oude data --> onlogisch 11:48 al in YF)
--> woensdag 20:35 niet meer ververst
--> woensdag 23:25 niet meer ververst
--> donderdag 04:24 (nieuwe dag --> eindelijk daar zijn de nieuwe waardes)