Mijn Communities
Help
Paul Reijnders
CONTRIBUTOR **

Tijdstip bij datumveld in CSV-bestand

door Paul Reijnders

Als ik een rapport met daarin een geboortedatum of datum in dienst naar Excel exporteer ("huidige indeling"), staat in Excel alleen de datum (YYYY-MM-DD). Wanneer ik dat Excel-bestand omzet naar CSV komt daar ook alleen de datum.

Wanneer ik het echter uit Reporting rechtstreeks naar CSV exporteer ("samengevatte gegevens"), komt naast de datum ook de tijd (UU:MM) mee. Hoe kan ik dat voorkomen? Scheelt namelijk een extra handeling in het omzetten van het bestand wat in een andere applicatie ingelezen moet worden.

3 ANTWOORDEN 3

door Chris van den Berg

Wat betreft export instellingen hebben we niet heel veel mogelijkheden om dingen aan te passen of te wijzigen helaas. Het enige wat ik nu kan bedenken is dat het wellicht met een berekend veld beter werkt. Dat je van het datumveld een ander datatype maakt, zodat het niet als datum veld wordt herkend en daarom geen tijd aan toegevoegd wordt. 

Paul Reijnders
CONTRIBUTOR **

door Paul Reijnders

@Chris van den Berg Weet jij mogelijk een oplossing voor bovenstaande? Ik heb 'm nog niet kunnen ontdekken.

Michiel_Kootker
CHAMPION *

door Michiel_Kootker

Ik heb hetzelfde probleem. Een rapport uit Youforce reporting gaat via Robotics naar de FTP site van  een andere applicatie. Daar wordt gemopperd over de tijd bij de geboortedatum.