Mijn Communities
Help
Nicole J
CONTRIBUTOR **

Toegang to 1 rapport voor bepaalde groep medewerkers

door Nicole J

Beste allemaal,

 

Hoe kan ik een bepaalde groep medewerkers (financien) toegang tot maar 1 rapportage geven? Ik heb via autorisatiebeheer de autorisatie aangemaakt en de personen als speciale gebruikers er aan gekoppeld. In Youforce Reporting heb ik deze personen een een gebruikersgroep toegevoegd. Ook heb ik deze personen allemaal eindgebruikers gemaakt.

Als ik dan de autorisatie echt toe ken kan deze groep echter alle rapportages zien. Dit is niet wenselijk.

 

Ik hoor graag of iemand tegen hetzelfde probleem aanloopt of wellicht voor mij een oplossing heeft.

6 ANTWOORDEN 6
Petra Koenders
CONTRIBUTOR ***

door Petra Koenders

Zijn zij niet per ongeluk aan andere groepen gekoppeld binnen de rapportage tool? Kun je iets zien in de applicatie Autorisatiebeheer en dan per gebruiker? Als dat niet zo is, ben ik bang dat ik je niet verder op weg kan helpen. 

Petra Koenders
CONTRIBUTOR ***

door Petra Koenders

Hallo Nicole

 

Hopelijk begrijp ik je vraag goed en kan ik je helpen. Heb jij bij Instellingen in YouForce reporting een overzicht staan zodat jij daar achter kan kijken hoe de rechten ingesteld staan? Dat helpt je misschien op weg.

PetraKoenders_0-1701154484586.png

Zie hier de instellingen bij ons. De FD is gekoppeld aan 1 speciale gebruikersgroep en die koppel je bij Autorisatiebeheer. 

Mvgr Petra

 

Petra Koenders
CONTRIBUTOR ***

Te snel: bij bijvoorbeeld die gebruikersgroep 3 zie je een kolom Beheer rapporten en daar koppel je het koppel welke je je de FD wilt laten zien.  Mvgr Petra

Nicole J
CONTRIBUTOR **

door Nicole J

Beste Petra, bedankt voor je snelle antwoord. Zo heb ik het inderdaad ook gedaan. De medewerkers financien zijn in autorisatiebeheer gekoppeld aan de gebruikersgroep 1. Wel staan onder gebruikers mijn applicatiebeheerder collega en ik. Klopt dit zo (in de instellingen van youforce reporting zelf, in de bovenstaande afbeelding van jouw)? Ik vind het nog steeds gek dat de medewerkers van financien dan alle rapportages kunnen zien ipv het rapport wat er aan is gekoppeld...

Mathew Timmerman
CONTRIBUTOR ***

door Mathew Timmerman

@Nicole J Als alleen jij en jouw collega doorkomen vanuit Gebruikersgroep #1, dan gaat er ergens anders iets nog niet goed. Mogelijk kunnen ze daardoor (omdat ze geen beperkingen hebben via een gebruikersgroep) dan alles zien?


Voor de zekerheid: is de groep 'Medewerkers Financien' gekoppeld aan specifieke gebruikers of een rol?

Nicole J
CONTRIBUTOR **

door Nicole J

Het probleem zit er in dat het rapport wat ze graag willen zien een klassieke rapportage is en die moet ik toekennen via autorisatie managementinformatie. Maar totdat ik hier achter was gekomen heeft het wel even een tijdje geduurd (ik ben een nieuwe beheerder, daarvoor nog geen ervaring met visma raet gehad).