Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

Waar vind ik de samengestelde achternaam P01008

door Gea Bussink-Veerbeek

Voor een mailing door externen moet ik gegevens in een bepaald format aanleveren. Daarvoor ben ik op zoek naar de samengestelde achternaam P01008. Die vind ik niet terug in de tabellen. Heeft iemand hiervoor een DAX geformuleerd?

8 ANTWOORDEN 8
Mathew-DC
CHAMPION *

door Mathew-DC

@Gea Bussink-Veerbeek Ik heb het zelf nog niet gebruikt, maar volgens de Datamodel-informatie zou dit in DAX 'Person'[FullLastNameToUse] moeten zijn.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

door Gea Bussink-Veerbeek

@Mathew-DC , Helaas, de DAX werkt wel, maar dit is de DAX voor 'Achternaam volledig'. Dus niet de achternaam waarnaar ik op zoek ben, helaas.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

door Gea Bussink-Veerbeek

@Mathew-DC , deze had ik gisteravond geprobeerd, maar daar kreeg ik een foutmelding op in Youforce Reporting.

Mathew-DC
CHAMPION *

door Mathew-DC

Wat waren de DAX-formule en foutmelding?

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

door Gea Bussink-Veerbeek

Ik had 'Person'[PersonLastNameToUse] gebruikt. Foutmelding weet ik niet meer. Omdat het lang duurde ben ik wat anders gaan doen en daarna kon ik alleen nog in de status zien dat het fout was gegaan.

Maar ik heb jouw DAX gebruikt en die werkt ðŸ˜€. Dankjewel!

Peter Mekel
CONTRIBUTOR ***

door Peter Mekel

In Youforce Reporting staat deze onder 'Persoon' als 'Naam Volledig (1, 2, 3)', al naar gelang welke opmaak je wilt

PeterMekel_0-1727938835074.png

 

 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

door Gea Bussink-Veerbeek

@Peter Mekel , deze voldoen geen van allen:

GeaBussinkVeerbeek_0-1727944991151.png

Ik ben op zoek naar de samengestelde naam P01008: O****** - van der S***

In Reportbuilder was dat [Naam_Samengesteld]:

GeaBussinkVeerbeek_2-1727945915705.png

GeaBussinkVeerbeek_1-1727945839137.png

 

 

 

 

Goedgekeurde oplossing
Mathew-DC
CHAMPION *

door Mathew-DC

@Gea Bussink-Veerbeek Dus het probleem met 'Achternaam Volledig' is dat deze het voorvoegsel erin meeneemt? En je wil het zoals bij 'Naam Samengesteld': achternaam medewerker zonder voorvoegsel + achternaam partner met voorvoegsel?

Het enige wat ik over de P01008 kan vinden is dit:

Knipsel.PNG

Ik heb zelf niet getest hoe de voorvoegsels in de uitvoer meekomen, maar zou het wellicht 'Person'[PersonLastName] kunnen zijn?