Mijn Communities
Help
dwouters
CONTRIBUTOR ***

Foutmeldingen en vertraging binnen Self Service

door dwouters (Bijgewerkt ‎26-09-2022 07:04 door dwouters )
Beste Visma,
 
Hoe kan het nu zo zijn dat er elke keer weer vertraging is, elke keer ligt het aan wat of iemand anders en de enige terugkoppeling die wordt gegeven is constant dat het issue is opgelost.
 
Er staat al vanaf vrijdag nog een incident bij jullie open waardoor het zou liggen aan de servers van Microsoft en daar kunnen jullie niets aan doen, het ligt buiten jullie om. Als je dat zo beschrijft lijkt het steeds of jullie zeggen "het ligt niet aan ons, wacht het maar af".. De impact bij jullie is vast anders dan bij ons "de klant". Wij ervaren echt heel veel hinder hiervan en personen tot hele afdelingen kunnen gewoon hun werk niet doen.. 
 
Nu staat er als laatste bericht dat jullie met Microsoft om de tafel gaan, maar werken jullie in het weekend dan niet verder aan zo een belemmerende verstoring voor je klanten? Microsoft is het weekend ook open, dus waarom zien we geen update meer dat jullie iets hebben bereikt met hen?
 
Hoe kan het ook dat wij steeds eerder de melding moeten maken dan jullie, dat er iets niet werkt? Jullie geven aan steeds te monitoren, maar signaleren jullie niets dan? En als jullie al monitoren waarom horen wij achteraf, na heel veel opmerkingen op het forum pas dat er iets mis is?
 
Wat kunnen jullie aan ons klanten nu leveren om ons te helpen? Wij willen van jullie weten wanneer iets niet werkt en niet via het forum van anderen of onze collega's op de vloer. Waarom is er geen monitoring beschikbaar voor ons als klanten, waar we actieve verkleuringen kunnen zien van de beschikbaarheid van een module? 
 
Met andere woorden, wat gaan jullie doen om voor ons inzichtelijk te maken wat er speelt , met name real-time en ook hoe gaan jullie een positieve bijdrage leveren aan een pro-actieve houden richting jullie klanten? Hoe kunnen jullie de dienstverlening verbeteren aan ons (de klanten)?

 

27 ANTWOORDEN 27

door Katinka te Booy

Goedemorgen, 

 

Het verstoringsbericht is geplaatst onder Youforce portal. Hierbij de link naar dat bericht:

https://community.visma.com/t5/Verstoringen-Youforce-Portaal/Youforce-portaal-time-out-foutmeldingen...

 

We houden jullie op de hoogte.

Groetjes,

Katinka

Angela van Tuijl
CONTRIBUTOR **

door Angela van Tuijl

Hier ook wederom storing gehad zojuist.

Elfi
CONTRIBUTOR ***

door Elfi

Bij ons wordt het ook als zeer storend ervaren!

Nu ook weer melding 500: interne systeemfout

dwouters
CONTRIBUTOR ***

door dwouters

Wij hebben helaas ook wederom weer op 14-10 last van 500 meldingen :S

dwouters
CONTRIBUTOR ***

door dwouters

Helaas lijkt er geen verbetering te komen in de voortgang, of er wordt niets gecommuniceerd daarover.

Als dit eindelijk achter de rug is, moeten we als klanten maar is gaan aandringen op een betere communicatie of een procesverbetering bespreken met Raet en een aantal afgevaardigden namens de kring "klant".

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Hier ook weer een 500-foutmelding, en dat terwijl de instelling is aangezet dat de bevoegdheden maar 1x per dag hoeven ingelezen te worden.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Goedemorgen,

 

In aanvulling op bovenstaande wil ik ook vermelden dat een tool als de MI-tegel, onze ondersteuning in het primaire proces, de laatste tijd instabieler is dan ooit. Ook hiervan wordt aangegeven dat de traagheid eventueel te maken zou kunnen hebben met de overige traagheid. Het zou dus kunnen. Het wordt niet bevestigd, maar het zou eventueel mogelijk kunnen zijn. Hieronder enkele quotes vanuit 4Me melding 2865976:

 

"Indirect hebben vertragingen in andere processen effect op de MI omgeving, het is met name afhankelijk van de hoeveelheid data die in het synchronisatieproces tussen de HR systemen en de MI opmgeving verwerkt moet worden. Als het goed is wordt ingeval van serieuze achterstand wel altijd een melding op het portaal geplaatst, ik hoop dat jij dit ook ervaart?"

 

Dat wanneer een synchronisatieproces hiervan op invloed kan zijn, en er met regelmaat een klacht vanuit de klant wordt, dan moet er worden gekeken hoe dit proces kan worden verbeterd. Ja er wordt bij serieuze achterstand een bericht geplaatst op het portaal, maar alleen wanneer er 10-tallen berichten worden geplaatst vanuit de klant. Er is inderdaad geen pro-actieve communicatie, alleen maar achteraf.

 

Heel wonderbaarlijk dat ik in dezelfde melding krijg te horen dat  "Rapport 7958 werkt ook weer na opnieuw koppelen report model in de queries". Hoe kan het zo zijn dat een rapport wat door zowel ons niet wordt gewijzigd toch spontaan de koppeling met het report model verliest?

 

Ik zou graag willen weten wie van jullie al door haar/zijn CSM-er is benaderd? Met mij is er nog geen contact opgenomen, en met het hoofd van onze afdeling ook niet. Misschien ligt mijn verwachting te hoog, en wordt er niet contact opgenomen door de primaire contactpersoon (in ons geval  @Thijs Botterhuis )tussen klant en Visma om excuses aan te bieden voor de gebrekkige dienstverlening en ontbreken aan tijdige communicatie.

 

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden