Mijn Communities
Help

Negatief recht na opboeken spaarverlof

door Bart Kok - Gemeente Venlo

Medewerkers hebben bij ons de mogelijkheid om spaarverlof op te boeken van drie verlofsoorten:

- Bovenwettelijk

- Gekocht IKB verlof

- Overwerkuren

 

We zien dat veel medewerkers de te vervallen uren overboeken naar het spaarverlof potje. Dit betekent dat hun huidige recht op de verlofsoorten van 2022 negatief wordt. Dit is erg verwarrend voor de medewerkers en hierover krijgen we veel vragen. We kunnen vanuit de workflow niet aansturen dat dit van het potje bovenwettelijk verlof af gaat dat na dit jaar komt te vervallen. Gaat dit straks wel goed tijdens de eindejaarsverwerking? Wordt dit dan niet als dubbele boeking gezien in de verjaring?

 

Onderstaand twee situaties zoals dit nu bij medewerkers zichtbaar is in het verlofoverzicht.

 

Medewerker met bovenwettelijk verlof overboeking naar spaarverlof:

 

BartKokGemeenteVenlo_0-1669625258814.png

BartKokGemeenteVenlo_1-1669625316906.png

Medewerker met bovenwettelijk en gekocht verlof IKB overboeking naar spaarverlof:

 

BartKokGemeenteVenlo_2-1669625728232.png

BartKokGemeenteVenlo_3-1669625822149.png

3 ANTWOORDEN 3
marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

Ik volg graag want dit zal dan bij ons strak op eenzelfde manier gaan werken. Nu is het al lastig en heb ik een controle per jaar bij verlof ingebouwd zodat men niet over het jaar heen verlof kan aanvragen omdat het anders in de jaarverwerking niet goed gaat. 

Marja van der Kolk

@marjavanderkolk hebben jullie nog problemen gehad met dit issue na het draaien van de eindejaarsverwerking verlof?

Goedgekeurde oplossing
marjavanderkolk
CHAMPION ***

@Bart Kok - Gemeente Venlo 

Wij hebben geen problemen tot nu toe ondervonden, mogelijk omdat het spaarverlof pas sinds kort is toegevoegd en nog niet open staat voor medewerkers. Ik hou het in de gaten . 

Marja van der Kolk