om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Hebben andere organisaties dit ook?
medewerker logt in bij YF en krijgt een andere starpagina te zien dan gebruikelijk:
En zit in een van die groepen inderdaad 'Toegang tot Ad-hoc Rapportages'?
@Remco te Ronde : ja die zie ik er inderdaad tussen staan. De vraag is alleen nog wel hoe deze ertussen komt en waarom er nog een zelfde autorisatieprofiel is aangemaakt. is dat op de een of andere manier nog te achterhalen?
Hoi @lcheung ,
Dan is de meest voor de hand liggende oorzaak dat in 'Autorisatiebeheer' dit recht is toegewezen aan deze medewerker (of zelfs per ongeluk aan de hele groep medewerkers).
Dit kan je als volgt achterhalen (en oplossen):
1) Vraag welke medewerker is ingelogd
2) Ga als beheerder naar 'autorisatiebeheer'
3) Ga naar 'Gebruikers' & zoek de gebruiker op en bekijk de details
4) Kijk waarom de gebruiker rechten heeft tot 'Toegang tot Ad-hoc Rapportages'
5) Pas de rechten van de gebruiker (of de groep) aan.
@Remco te Ronde : ik heb in autorisatiebeheer gekeken en zie dat we opeens 2 regels hebben:
heel gek: dit moet echt aangemaakt zijn door een beheerder, waarvan er een op vakantie is, dus ik begrijp echt niet hoe dit kan.
@Remco te Ronde :
Ook onze klant (totaal andere klant voor wie wij slechts sal.adm. doen en geen applicatiebeheer doen) meldde ons vandaag 30 april dat er opeens 2 extra regels (autorisatiegroepen) bij Autorisatiebeheer toegevoegd waren, en beide ook met een datum alsof deze autorisatiegroepen al in het verleden zouden zijn aangemaakt.
En ook bij deze klant is het onbekend wie deze autorisatiegroepen heeft aangemaakt.
Daardoor hebben medewerkers opeens onterecht extra autorisaties.
Dit kan toch geen toeval zijn...
@Remco te Ronde : als je kijkt naar het voorbeeld zie je dat de mw is ingelogd en bij hr voor anderen uitkomt en favorieten kan toevoegen als beheer met ad hoc rapportage? een mw hoeft dit proces helemaal niet en was voorheen ook niet zo dat die dit kon selecteren.
Hoi @lcheung ,
Wat bedoel je met 'andere startpagina'? Is de foto/banner anders? Gaat de vraag over het openen van 'Hr voor anderen' of 'Persoonlijk'?
Zou je kunnen specificeren wat er anders is dan gisteren?
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.