Mina produkter
Hjälp

Visma PX Expense - en recension

av Johan Paulsson (Uppdaterad ‎08-11-2017 17:01 av Gunilla Bengtsson VISMA )

Under våren 2017 gick konsultavdelningen på Visma Software igång med PX Expense-appen för utläggsrapportering. Jag fick äran att vara projektledare för vår interna lansering av Visma PX Expense och nu, efter att vi kört några månader, tänkte jag dela med mig av mina erfarenheter. 

Jag trodde att den svåra biten skulle vara att installera och starta upp, men det visade sig vara den lätta biten. Jag insåg att man bör planlägga en intern lansering om hur man ska informera medarbetarna. Det går inte bara att skicka ut ett e-post där man skriver något i stil med: ”..och så får ni gärna ladda ner appen” och tro att det räcker. Jag skickade därför ut flertal e-post med punkt-instruktioner om hur man skulle komma igång, vilka fördelar det fanns med att köra appen, delade videon som finns här på Community och vi informerade kontinuerligt om utläggsappen på våra teammöten. Nu är appen väldigt omtyckt, välanvänd och jag har fått mycket bra feedback från mina kollegor, bland annat sa en kollega så här till mig:

"Jag trodde aldrig jag skulle säga det men det har blivit roligt att registrera kvitton, vilket jag inte tyckte att det var förr. Genom att använda appen sparar jag så mycket tid!" 

Mitt generella intryck är att appen är lätt att installera, det finns flera fördelar, främst för den enskilda anställda men även för den som granskar kvitton. Det är ett mindre projekt som är lätt att komma igång med, utmaningen kan vara den interna lanseringen. Här kan ni läsa mer om fördelar med Visma PX Expense.

Är ni intresserade av att veta mer får ni gärna vända er till er kundansvariga konsult.

0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här