Mina produkter
Hjälp
Eeriika
CONTRIBUTOR **

Automatisk attestering

av Eeriika

Hej,

 

jag funderar på  om det måste vara så att tider som registreras av en systemanvändare måste bli automatiskt attesterade?
Vi som sitter med löneberedningen får ju ofta förfrågningar om vi kan hjälpa till med registreringen på ett eller annat vis. Detta vill jag då inte blir attesterat per automatik utan hade velat kunna hjälpa till med registreringen men ändå skicka tillbaka det till arbetsledaren för attest. 

finns det någon inställning för detta?

3 SVAR 3
Godkänd lösning
Olof From
VISMA

av Olof From

Hej

 

Nej, det saknas inställning för det. Om någon av er systemanvändare registrerar tiden istället för den anställde så kommer den per automatik bli attesterad. Därmed får ni ta ställning till om detta arbete ska göras av er anställde eller arbetsledaren istället. 

Eeriika
CONTRIBUTOR **

av Eeriika

Hej igen,
jag precis - det är ju så vi hanterar det idag. Kan uppfattas som lite tungrott emellan åt dock. Ni kan ju spara tanken för när ni sitter och diskuterar förbättringsområden.

Tack och trevlig helg!

Olof From
VISMA

av Olof From

Berätta gärna mer om typiska situationer där du tidrapporterar och vill få tiden ej attesterad. Ska vi vidareutveckla funktionen så är det viktigt att vi påvisar att behovet är tydligt i dessa situationer och vilket värde det skulle ge. Tack på förhand 🙂

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här