Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

En underlig tid

av Anonymous

De sista veckorna har varit de underligaste veckorna i mitt yrkesverksamma liv, vilket börjar bli ganska långt! Har ju både varit med om kriser på 80 och 90-talet, men det här är något jag aldrig upplevt och jag vet att det är många med mig.

 

Det som ändå slår mig är hur sammansvetsade vi blir som människor, vi slåss mot ett yttre hot som vi egentligen inte vet så mycket om om. Många, precis som jag, frågar oss, hur allvarligt är det, hur länge kommer det att pågå, kan jag lita på informationen som ges?

 

Som person vill jag ha koll, men i dessa dagar går inte det, man är helt enkelt att tvungen att acceptera faktum, ingen vet egentligen, men för att se det positivt så kommer vi alla att komma tillbaka ur krisen,  starkare än någonsin!

 

Det vi gör nu, är att vi mobiliserar, vi pratar med varandra, även om det ofta blir digitalt då vi arbetar hemifrån, vi stärker vår teamkänsla och blir än mer medlemmar i “vargflocken” som håller ihop.

 

Vårt mål är att hålla upp all service till våra kunder som vi bara kan, att ge stöd och råd i de problem som kan komma och bara finnas till för ett telefonsamtal.

 

Löpande kommer vi också att lägga ut information om mycket av de som våra kunder frågar om just nu, betr korttidspermitteringar, varsel, sänkta arbetsgivaravgifter mm,  men som alla vet, då det rör sig snabbt i myndighetsbeslut mm, tar det lite tid innan allt finns på plats hur det ska hanteras rent praktiskt.

 

Ett tips är att skriva inlägg på vårt community, ställ frågor, dela med dig av just dina erfarenheter inom branschen, var aktiv, det är först då som vi skapar det nät-

verkande som vi alla är i behov av just nu!

 

Ta hand om er alla därute och slå gärna en signal om ni bara har lust för att prata, alla våra medarbetare har fullt fokus på just dig/er nu!

 

Karin Jönsson

0 SVAR 0

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här