Mina produkter
Hjälp
Caarina
CHAMPION *

Inloggning mytranspa.com

av Caarina

Jag undrar om det är fler som tycker att fler som har problem ibland med inloggning via mytranspa.com? Jag får ofta höra från mina chaufförer att det inte går att logga in sig för rapportera sin tid.

 

7 SVAR 7
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

Jag har fått den kommentaren några gånger, att chauffören inte kan rapportera. Jag ber dem att försöka om en stund igen, annars får jag hjälpa till. Det har gått bra lite senare då. Vet ej vad detta beror på.

/Lena

av JoakimPirholt

Hej!

Det är först och främst tråkigt att höra, det ska vi försöka gå till botten med. Vad är det för typ av fel de får, påstår den att de har ogiltig inloggning, eller hänger sig sidan när de försöker logga in, eller får de någon annan typ av felmeddelande? Många gånger kan man ha en genväg sparad som inte alls stämmer, så det mest generella är att gå till www.mytranspa.com (den adressen man ska ha som genväg) och klicka på den vita TransPA-logotypen till vänster, följt av Rapportera tid, för att vara säker att kund-id, som annars ligger i cachen, rensas och måste skrivas igen. 

 

Återkom gärna med en skärmdump eller något liknande från en chaufför som har problem, så ska vi se om vi kan hitta en förklaring.

 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Det blir bara två fält att fylla i. Istället för 3. Helt omöjligt att fylla i på mobilen. 

Screenshot_20200623_175421.jpg

LenaFritzson
VISMA

av LenaFritzson (Uppdaterad ‎24-06-2020 07:42 av LenaFritzson VISMA )

Hej

Det är bara första gången när man loggar in när man klickar på rapportera tid som man anger sitt kundid i det första fältet sen sparas det som en "cookies" Om du klickar på den vita texten TransPA i det blå listfältet så kommer du ut till startsidan igen. Klicka på rapportera tid, nu kan du skriva in ert kundid, signatur och lösenord på nytt, image.png

 

Godkänd lösning
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej

Det där med kakan fungerar inget vidare. Det får ni nog jobba vidare med.

Men som du skrev funkar det nu att trycka uppe i vänstra hörnet. Så kommer man tillbaka. 

Tack. 

LenaFritzson
VISMA

av LenaFritzson

Vi håller på att arbeta med en mobilanpassad tidrapportering så att det skall bli lättare att tidrapportera från sin mobiltelefon. Inloggningssättet kommer inte vara på samma sätt som ni gör idag.  Vill ert företag vara med som pilotkunder och testa den mobila tidrapportering kan ni höra av er till oss. Vi har skrivit om detta i denna artikel

Caarina
CHAMPION *

av Caarina

När detta händer så säger den ifrån att det är ogiltig inloggning.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här