Mina produkter
Hjälp

Innan man börjar använda Visma Connect i TransPA

av JoakimPirholt (Uppdaterad ‎23-11-2023 08:20 av Olof From VISMA )

Innan man kan börja logga in med ett Visma Connect-konto till TransPA finns det saker man ska tänka på:

  • Har du fått ett mail från din systemadministratör av TransPA? I så fall måste du aktivera kontot genom att antingen skriva ett nytt lösenord eller logga in med ett gammalt, innan din aktivering är helt klar.
  • Har du Visma Connect sedan tidigare till följd av andra Vismaprodukter, t ex Community, Min Lön eller liknande? I så fall är den inloggningen vi syftar på. Du kommer därför inte bli ombedd att skapa ett nytt konto, ifall du blir inbjuden att använda Visma Connect, utan bara logga in med de gamla vanliga, mailadress och lösenord. Har du glömt lösenordet klickar du "Glömt lösenord" och kan sätta ett nytt, men då gäller det samliga Visma-produkter med connectinloggning.
  • Har du provat att logga in via Visma Connect, fast du egentligen inte, enligt ovanstående, borde? Då gör det att du kan behöva rensa dina cookies för Mytranspa.com, efter att inloggning har blivit aktiverad, annars kommer det fortsätta att stå "Tillträde beviljas ej/Access denied" trots att dina uppgifter är korrekta. Detta kan du göra enligt anvisningarna här.

Vi ser jättegärna att ert företag börjar använda Visma Connect för TransPA, så tveka inte att höra av er till oss, så ordnar vi övergången. Förr eller senare kommer övergången vara tvingande, så varför inte vara ute i god tid? Tänk till exempel på att nyutveckling och buggrättning sker i första hand i connect.mytranspa.com och inte i mytranspa.com, som en extra morot att byta till en säkrare typ av inloggning.

3 SVAR 3
Solomon Kidanemariam
CONTRIBUTOR *

av Solomon Kidanemariam

Jag kunde inte komma in 

Hejsan Solomon Kidanemariam 
Du får gärna kontakta supporten om du fortsatt har problem att logga in så hjälper dom dig.

support.transpa@visma.com eller via telefon 0524-480000

saiid
CONTRIBUTOR *

av saiid

tack

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här