Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Utvecklingsavdelningen- Utskrift av kalender/schema

av Anonymous

Jag saknar möjlighet att kunna skriva ut schemat direkt i kalendern. 

Alternativ att man kan skriva ut vecko och/eller månad filtrerad på personnivå där listan för dagbeordning finns. (Analys/Rapport/Planering) Syftet med denna rapport/utskrift är till extra personal/sommarvikarier eller dylikt.

 

Vid export av denna lista i excel-format så bör listan vara oformaterad så man kan använda rå-datat med Excels funktioner. I dagsläget är den formaterad så den ser ut som pdf (innehåller tomma rader, formaterad med sammanfogade celler etc.)

 

Jag vet att fler användare i TransPA Gold saknar denna rapport/utskriftsmöjlighet.

Tacksam för återkoppling

2 SVAR 2
Godkänd lösning
JoakimPirholt
VISMA

av JoakimPirholt

Hej och tack för bra uppslag!

Jag håller absolut med att utskrifter behöver bli bättre i TransPA, vad gäller planering och schemaläggning, och bra idé där att kunna skriva ut från kalendern, t ex med samma filtrering som du valt att visa, och möjlighet att välja vad du vill ha med, i form av start- och sluttid, fordon, passbeskrivning, etc.

 

Dessutom - rapporterna som  "ser ut som PDF" som du kallar det, fungerar väldigt dåligt med Excel, det är sant, till skillnad från våra nyare rapporter, som t ex Tidstransaktioner. Men målsättningen är att kunna ersätta alla rapporter med en motsvarande excelvänlig, och på så vis möjliggöra att du formaterar och bearbetar den hur du vill, gör avancerade beräkningar utifrån, eller skriver ut på ett sätt som passar dig, från Excel. 

 

Jag lämnar detta till vår utvecklingsavdelning, och kompletterar ett likartat önskemål med din feedback, och så hoppas jag att vi snart kan presentera en bättre lösning än den som finns idag. 

 

Med vänliga hälsningar

 

Joakim Pirholt

TransPA Support

Caarina
CHAMPION *

av Caarina

Hej 

Saknar också detta med att kunna skriva ut schemaläggningen på individ nivå. Idag har vi en egen mall men det vore så mycket enklare att kunna skriva ut denna direkt i transPA och ge denna till chauffören. 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här