Mine produkter
Hjælp
Trine Jensen
CONTRIBUTOR ***

Beregning af ferieberettiget løn

af Trine Jensen
Hej Visma og lønkollegaer. Er der nogle af Jer der kan forklare mig hvordan man beregner den ferieberettigede løn som vises på lønsedlen i oktober med lønart 4420? (det er et felt der summerer fra sept 2020 og frem) Jeg kan godt ramme den på normal vis (hvis der ikke afholdes ferie), men hvis man så afholder noget af den opsparede ferie kan jeg ikke selv beregne mig frem til den ferieberettigede løn. Jeg er opmærksom på at man ikke opsparer feriepenge af feriepenge, men jeg kan stadig ikke få det til at stemme. Jeg går ud fra følgende: Månedsløn+værdi af fri bil+fri tlf+sundhedsforsikring-værdi af ferie med løn. Håber at en af Jer kan få mig på sporet...
5SVAR5
Godkendt løsning
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Den ferieberettigede løn er alle de løndele som er ferieberettigede og det kan du se i vores lønartskatalog, hvis du er i tvivl. Når ferie afholdes nedskrives den feriberettigede løn med den værdi der står i resultattabel FEREDU = 0/blank - 4,8% af ferieberettigede løn pr. feriedag der afholdes, 1 - timesatsen * 7,4 timer, 2 - 1/260 del (finanskunder) og 3 - så reduceres den ferieberettigede løn ikke med afholdt ferie.

Så når der regnes 4,8% pr. feriedag, så er det samme grundlag som ved optjening der bruges.

Hvis du stadig ikke kan få det til at stemme, så giv lige vores hotline 88 97 97 00 et ring, så vi kan hjælpe dig på det konkrete eksempel.

 

Mette Lyckegaard
CONTRIBUTOR ***
@Anonymous: min FEREDU er blank, men systemet trækker timesats og ikke 4,8%........?
Helle Valso
VISMA

Skriv lige din mail, så skriver jeg til dig, for din ferierækkefølge på gammel ferie lyder som om den er forkert, men lad mig kigge på det. Tak.

 

Mette Lyckegaard
CONTRIBUTOR ***
mly@sologstrand.dk - tak 🙂
Mette Lyckegaard
CONTRIBUTOR ***

af Mette Lyckegaard
Hej Trine vi bruger Visma HR også og har der en fraværskalender med mandag-torsdag 7,50 timer og fredag 7 timer. så holder man ferie en fredag, så trækkes 7* timeløn fra den ferieberettiget løn. ved ikke om I bruger Visma HR eller om Visma Løn blot trækker 7,4*timeløn ved en fuldtidsansat. Mvh Mette
Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.