Mine produkter
Hjælp
GittePedersen
CONTRIBUTOR *

Ferieafholdelse medarbejdere med 4 dages arbejdsuge (37 timer)

af GittePedersen

Hvordan håndterer i ferie, hvis medarbejdere har 4 dages uge men arbejder 37 timer, altså fuldtid?

4SVAR4
Godkendt løsning
Susanne123
CHAMPION ***

af Susanne123

Vi bruger omregning til 20 dage (fordi vi har et tidsregistreringssystem hvor vi ikke kan håndterer ferie på arbejdsfri dage og så er der sammenhæng i lønsystemet og tidsregistreringssystemet). Så det er lidt ligesom Pia skriver...

Godkendt løsning
PiaSkovAndreasen
CHAMPION *

af PiaSkovAndreasen

Jeg har sat de medarbejdere op, som har 4-dages uger (uanset normtimetal) med en lavere ferieoptjening og en lavere ferieafholdelse. Du skal lave en fraværskalender på medarbejderen, hvor den arbejdsfri dag er markeret som ekstra fridag. Så trækkes der kun 4 dages ferie. Du laver også en arbejdstidskalender, som angiver medarbejderens timetal. (disse laves begge i Visma HR). Samtidig skal du under medarbejderens personlige satser tilføje lønart 9980. Har man 4-dages uge, lægges værdien 20 ind. På den måde optjener man kun 20 årlige feriedage.

Det er selvfølgelig et stykke arbejde, men til gengæld kører det hele manuelt bagefter - modsat hvis du håndterer det hele manuelt med at omregne osv...

id19384
CHAMPION ***

af id19384

Også sådan jeg håndterer det, fungerer så fint.

Blot skal man huske at hvis medarbejderen fratræder, skal der lige ske en omregning til 25 feriedage 🙂

 

Godkendt løsning
Jesper Daugbjerg
CONTRIBUTOR ***

af Jesper Daugbjerg

Ferie holdes jo normalt i hele uger.

Så selv hvis de skriver at de kun holder ferie mandag-torsdag, så noterer jeg dem for 5 feriedage.

 

Ellers kan du evt. regne ferien i timer. 37/5 = 7,4t for en feriedag

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.