Mine produkter
Hjælp
ama111
CONTRIBUTOR ***

Ferietillæg ved aftrædelse

af ama111

Hej.

Er der nogen, der ved hvordan man får udbetalt ferietillæg ved aftrædelse af en funktionær? Vi benytter lønart 4003 til opsparingen (står som 4430 på lønsedlen). 

11SVAR11
ubj
CONTRIBUTOR *

af ubj

Når jeg indtaster LA 4785 udbetales fuldt ferietillæg uagtet, at medarbejdere bliver afregnet alle opsparede 8,32 dage til Feriekonto ved sin fratrædelse. Det skal jo kun udbetales for afholdte dage. Jeg sletter selvfølgelig lønarten på denne medarbejder, men ´tænker bare om lønarter virker efter hensigten.

Tina Vesterholm
CONTRIBUTOR ***

af Tina Vesterholm

Hej, du skal bruge lønart 4788. 

Sushi1
CONTRIBUTOR **

af Sushi1

Hej, er der nogen kan fortælle mig hvor jeg finder vejl. til udbetaling af ferietillæg ved fratrædelse som Helle henviser til ?

 

af Susanne Persson1

Hej, det Helle henviser til er et afsnit af Ferievejledningen, så søger du på Ferie under vejledninger så får du den frem, og der står også om fratrådte medarbejdere.

Venlig hilsen
Susanne Persson
Costumer Care Consultant
Godkendt løsning
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Har du prøvet at bruge den lønart der står beskrevet i vejledningen:

 

Udbetaling af ferietillæg - ferieår variabelt
Variabel lønart 4785 - ‘Ferietillæg lov- og OK-grundlag’
● Lønarten tømmer opsparet, men endnu ikke udbetalt ferietillæg. Udbetalingen er
inklusiv opsparet ferietillæg i den lønkørsel hvor udbetalingen sker.

Sushi1
CONTRIBUTOR **

af Sushi1

Hej Helle

 

Hvor finder jeg den vejledning 🙂

Anders K
CONTRIBUTOR ***

af Anders K

Hej Helle,

vi har sat op på stillingskategori at ferietillæg og ekstra ferietillæg skal udbetales i forbindelse med fratrædelse, hvilket fungere.

Men der er noget som ikke fungere hvilket jeg ikke kan gennemskue. Medarbejdere som fratræder hos os får udbetalt ekstra ferietillæg og i bunden af lønsedlen bliver der så vist en negativ saldo som svarer til beløbet som bliver udbetalt. Måneden efter forsøger Visma løn så at modregne det ekstra ferietillæg. Er det noget som I er bekendt med? OBS har oprettet en sag i går men håber du måske kan tjekke det op og give mig en tilbagemelding snarest!

Monica Koldsø
CONTRIBUTOR **

af Monica Koldsø

Hej Anders - Fik du løst dette? Jeg sidder med det samme problem nu.

Anders K
CONTRIBUTOR ***

af Anders K

Hej Monica,

nej dette er desværre endnu ikke løst. Sidder og korrigerer på LA 40032 på de medarbejdere som er fratrådte i sidste måned. Det har stået på nu i lang tid og venter på en melding fra Visma om der er foretaget en rettelse i en release. Så hver eneste måned gennemgår jeg de fratrådte medarbejdere som kommer ud som en negativ lønseddel og retter det til. Desværre giver det også et skæv billede på ferieregnskabet da det ekstra ferietillæg så står som en minus saldo. Krydser virkelig fingre for at Visma snart har løst denne udfordring!

Monica Koldsø
CONTRIBUTOR **

af Monica Koldsø

Tusind tak Anders! Du har været en kæmpe hjælp. 

Sikke jeg har søgt for at finde svaret - Visma kunne spare en hel del timer i support-afdelingen, hvis de sørgede for at lægge den slags finurligheder på Community, så man selv kan finde løsningen på sit problem.

ama111
CONTRIBUTOR ***

af ama111

Ja, selvfølgelig..... Vi havde lige selv fået den geniale at ide at læse vejledningen og fundet lønarten 🙂

 

Men tusind tak for hurtigt svar 😊 

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.