Mine produkter
Hjælp
ANNP_tek
CONTRIBUTOR ***

Lønsedler - ferie

af ANNP_tek

Efter overgang til den nye ferielov, kan man se feriesaldi 2 steder på lønsedlen, evt. overført ferie i nederste højre bund og ny ferie midt på lønsedlen.

Hvordan vil feriesaldi blive vist når vi overgår til nyt ferieår i fremtiden?

Når folk begynder at opspare ny ferie, inden de måske har afholdt al den gamle ferie (nu hvor vi kan afholde ferie i 16 måneder), skal det jo helst adskilles, så folk i oktober kan se hvad der er opsparet i det forgangne ferieår og skal afholdes inden 31/12, og hvad der er opsparet efter september, som først skal afholdes 31/12 i det efterfølgende år?

6SVAR6
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Det kommer til at blive vist i to linier på lønsedlen, men stadig midt på lønsedlen, så de kan se hvad der er gammelt og hvad der er nyt :-). Ferie efter gammel ferielov bliver vist i højreside nederst på lønsedlen, så længe der er noget af det tilbage.

ANNP_tek
CONTRIBUTOR ***

af ANNP_tek

Ok tak, så har jeg lige et supplerende spørgsmål.

 

Jeg har ferierækkefølge opsat i systemet:

1: Ferie med løn (opsparet)

2: 6. ferieuge

3: Ferie uden løn

Hvis én medarbejder har 3 feriedage og 2 6. ferieuges dage tilbage pr. 1/10, hvor der er opsparet nye feriedage iht. ferieloven, vil eventuel efterårsferie så blive trukket således:

1: Ferie med løn (opsparet i gl. ferieår)

2: 6. ferieuge 

3: Ny ferie (opsparet i nyt ferieår)

4: Ferie uden løn

Vi har valgt at 6. ferieuge opspares løbende (0,42 dage pr. mdr.) og den har samme opsparings og afholdelses princip som den nye ferielov, så jeg har brug for at 6. ferieuge opsparet i gl. ferieår, bliver afholdt FØR ferie opsparet i nyt ferieår, kan systemet håndtere dette?

af Anne Robertsen

Det vil være behov for en dialog - skriv til os på Support, så kan vi reservere en konsulent

til dig

Mette Lyckegaard
CONTRIBUTOR ***

af Mette Lyckegaard

Jeg tror, at du skal have taget 6. ferieuge ud af din ferierækkefølge ellers vil systemet altid tage af feriedage først.

 

Bruger du lønart 3802 til at tildele de 0,42 dage pr. måned? I så fald startede du den op fra d. 1/9-2020? jeg valgte at starte op fra 1/10-2020 og er meget i tvivl om det er korrekt - også mht. "Til gode" visningen i Visma HR (som desværre ikke er korrekt hos os)

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Hej Mette 

Vi har samme problem, 6 ferieuge har jeg sat op automatisk, og saldo er korrekt på lønseddel, men ikke i Visma HR. Jeg har chattet med support, som siger de har visnings problemer og det bliver tilrettet i det nye  år. Jeg har nu spurgt ind til hvornår, da det er et kæmpe problem  at soldoen ikke er korrekt og medarbejder bruger det til ferie simulering mv. 
Afventer Svar fra Support nu. 

 

Mette Lyckegaard
CONTRIBUTOR ***

af Mette Lyckegaard

Hej Christine

Jeg har fået løst mit problem med 6 ferieuge, som vi tildeler som feriefridage, det ved jeg ikke om du gør (?). Har fundet ud af, at lønart 3802 har Visma ændret, så visningen i Visma HR først sker, når der er kørt lønkørsel ultimo måneden. Sådan var det ikke i september, hvor tildeling blev vist med det samme, da jeg testede det af.  Da jeg først startede lønarten op d. 1/10, var vi 1 md. bagefter i Visma HR, så jeg har d. 1/12 blot tildelt os de 0,42 dage (på anbefaling fra support), som vi reelt manglede for september. Så nu og her stemmer vores saldovisning med 1,26 dage forudsat man ikke har brugt af dem endnu :-). Ved ikke om ovenstående er til nogen hjælp for dig ellers håber jeg, at du har/snart får det løst

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.