Mine produkter
Hjælp
Sanne Deichmann
CHAMPION **

Max på brug af ferieFRIdage?

af Sanne Deichmann

Er det kun mig, der synes det er et problem, at man ikke kan sætte et max på feriefridage?

Hvis en medarbejder har 4,67 feriefridage til rådighed, vil vedkommende helt sikkert registrere 5 dage og forvente at blive trukket i løn/ferie for de restende 0,33 dag ...men det sker jo ikke. Saldoen går bare i minus. 

 

Hvordan holder I andre øje med om en medarbejdere ikke har minus-saldo? Og retter I det så selv inden lønkørslen?

 

/Sanne fra HusCompagniet

7SVAR7
doke
CONTRIBUTOR ***

af doke

Tjekker altid på rapporten "medarbejder tilgode" som en anden også nævner. Men vil da være super, hvis der kan sættes en grænse, så den selv finder ud af det, ligesom med ferie.

Godkendt løsning
Poul_ Visma
VISMA

af Poul_ Visma

Hej Sanne, hvis du i Visma HR skiller Feriefri ud fra Ferie i 'Boblerne', så den står alene, kan du sætte max og min på Feriefri. Der kan så ikke registreres mere end der er til gode. Du sætter det under Indstillinger,  Fraværssaldi. Det betyder samtidig, at du skal bruge en anden fraværskode end 50 for Feriefri og at Fraværsrækkefølgen skal tilrettes i Visma Løn.

Godkendt løsning
Sanne Deichmann
CHAMPION **

af Sanne Deichmann

Hej Poul

Det har vi allerede - og det virker fortsat ikke ?

SanneDeichmann_0-1635144936587.png

 

EL_AN
CONTRIBUTOR ***

af EL_AN

Så tænker jeg ikke, du har nogen med negativ saldo.

Jeg formoder, at du har tildelt pr. 01.09.2021, så der er en ny "portion" at bruge af

Sanne Deichmann
CHAMPION **

af Sanne Deichmann

Jeg synes ikke at jeg får negativ saldo ud på den rapport - kun positiv ... ?

Godkendt løsning
EL_AN
CONTRIBUTOR ***

af EL_AN

Du kan kontrollere det i "medarbejder til gode" rapporten 

 

Mvh/Elsebeth

Sanne Deichmann
CHAMPION **

af Sanne Deichmann

Er der slet ingen, der vil kommentere på denne? - hvordan tjekker I, om nogen har minus-saldo på feriefridage inden I kører lønnen?

 

/Sanne

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.