Mine produkter
Hjælp
Catrine Nielsen
CONTRIBUTOR ***

Optjening af ferietimer

af Catrine Nielsen

Hos os optjener vi ferie i timer.

Ifølge vejledning om ferie for ansatte i kommuner skal en fuldtidsansat medarbejder optjene ferietimerne efter følgende skema:

Måneders beskæftigelseFerieloven (dage)Ferieaftalen (timer)
12,0815,42
24,1630,83
36,2446,25
48,3261,67
510,477,08
612,4892,5
714,56107,92
816,64123,33
918,72138,75
1020,8154,17
1122,88169,58
1225,00185,00

Det vil sige, at der ikke optjenes 15,41 timer hver måned, som Visma tilsyneladende er sat op til, men at det er forskelligt fra måned til måned, alt efter hvor længe medarbejderen har været ansat. 

Hvor står det beskrevet, hvordan jeg skal håndtere det i lønsystemet?

Mvh.

Catrine Nielsen

 

 

 

3SVAR3
Godkendt løsning
Thor Lundehoj
VISMA

af Thor Lundehoj

Hej @Catrine Nielsen,

 

Dette kan systemet ikke håndtere p.t.
Der kommer release på korrektion af lønarter her i september. Jeg kan desværre ikke svare på om dette er med i denne release, men vi kan da håbe.

 

Jeg vil anbefale dig at kontakte vores hotline, som langt bedre kan besvare din spørgsmål. 


Med venlig hilsen,
Thor Lundehøj
Community Manager
Var mit svar nyttigt? Så må du meget gerne give det et "like".
Besvarede mit svar dit spørgsmål? Så må du meget gerne acceptere det som "løsning".
Det vil være med til at hjælpe andre i Communitiet Blinkende humørikon
Catrine Nielsen
CONTRIBUTOR ***

Hej Thor

Tak for svar. 

Skal det forstås sådan, at en fuldtidsansat medarbejder vil få tilskrevet 15,41 ferietimer i 11 måneder, og så i august vil få tilskrevet 15,49 timer - i alt 185 timer? Altså at det i øjeblikket er den eneste måde at gøre det på?

mvh.

Catrine

Hej @Catrine Nielsen,

 

Ja, det er korrekt. Det er den eneste måde at gøre det på. Det er den fortolkning som ferielovskontoret og vores jurister har afgjort... 😕


Med venlig hilsen,
Thor Lundehøj
Community Manager
Var mit svar nyttigt? Så må du meget gerne give det et "like".
Besvarede mit svar dit spørgsmål? Så må du meget gerne acceptere det som "løsning".
Det vil være med til at hjælpe andre i Communitiet Blinkende humørikon
Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.