Mine produkter
Hjælp
Benjamin Nielsen
CHAMPION *

Rapporten "Ferieregnskab"

af Benjamin Nielsen

Kære Visma,

 

Torsdag en 6/5 meldte jeg ind til en konsulent i Implementeringsteamet at rapporten "Ferieregnskab" ikke længere indeholdte bruttobeløb. Og at det måske skulle adresseres?

 

Jeg kan ikke se at det er lavet endnu - og jeg kan ikke se at I har meldt det ud nogen steder her i forummet.

 

Personligt anvender jeg rapporten til at justerer vores feriepengehensættelse, og uden data i den, kan jeg ikke gøre det. Jeg kører løn i morgen formiddag og vil værdsætte en løsning på problemet hurtigst muligt!

 

Hav en dejlig eftermiddag 🙂

 

Mvh Benjamin

18SVAR18
Benjamin Nielsen
CHAMPION *

af Benjamin Nielsen

Kære Visma,

 

Rapporten har godt nok fået saldo tilbage i bruttobeløbet, men nu kan den ikke trækkes bagud i tid! Vil I venligst få den tilrettet hurtigst muligt? 😉

 

Mvh Benjamin

Godkendt løsning
Anne Robertsen
VISMA

Hej Benjamin

Det "gamle" ferieregnskab kan fortsat trækkes på "tidligere" periode - er det også det Regnskab du er på jagt efter?

ADP
CONTRIBUTOR *

af ADP

det er lidt underligt jeg har en sag liggende på nøjagtigt det samme, da min feriepengehensættelse heller ikke stemmer. Talte med dem i hotline og de lød som om det slet ikke var noget de kendte til som et problem - det må de vel gøre hvis dette er en generel fejl - det er lidt misvisende at bare blive spist af med at jeg skal lave en sag på det,,,,,

 

af Anne Robertsen

Rapporten "Ferieregnsskab" - er opdateret med releasen i torsdags den 3.6 - rapporten kan trækkes

for tidligere perioder under "Rapporter, rapporter", og værdien af bruttoferiepengene vil nu blive vist.

 

Vi beklager de gener det har givet jer.

 

 

 

 

Tina Vesterholm
CONTRIBUTOR ***

af Tina Vesterholm

Er det rigtigt forstået, at der fortsat ikke er en løsning på det problem som blev ind den 17. maj, jeg sidder nu og skal beregne feriepengehensættelse og kan ikke finde tallene i ferieregnskabsrapporten! 

Benjamin Nielsen
CHAMPION *

af Benjamin Nielsen (Opdateret ‎01-06-2021 10:37 af Benjamin Nielsen )

Hej Tina,

 

Det er helt korrekt - desværre!

 

Visma forholder sig overhovedet ikke til alle vores frustrationer i denne sag! Der er fulstændig stilhed og det klæder virksomheden meget lidt 😞

 

Jeg tror ikke at Visma er klar over at manglende kommunikation og information er det værste man kan byde sine kunder, og at det er en af årsagerne til at et forum som dette netop udvikler sig til at sted hvor frustrationer bliver luftet. 

 

Havde Visma kommenteret min indledende besked fyldestgørelse og holdt os opdateret, ville så mange lønmedarbejdere ikke sidde i klemme lige nu!

 

Jeg tagger @Thor Lundehoj så kan det være at endnu engang kan bringe en sag videre (sikkert uden at der sker noget ved det).

 

Mvh Benjamin

 

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Hej Tina,   Jeg har desværre måtte beregne dette manuelt - ved hjælp af  restferie dage fra sidste måned og denne måned - det er en øv opgave - men kan lade sig gøre - håber ikke at du har mange medarbejdere der har holdt gl. ferie.  Oh jeg er totalt enig med Benjamin i forhold til Vismas tavshed om dette. mvh. Lisbeth

Betina Christensen
CONTRIBUTOR **

af Betina Christensen

Er der en anden rapport end "ferieregnskab" man kan bruge til at lave sin feriepenge regulring for det gamle ferieår i maj måned? Nu hvor den pludselig ikke er retvisende mere?

Benjamin Nielsen
CHAMPION *

Hej Betina,

 

Vores finansafdeling er meget uforstående overfor at Visma ikke tager action på rapporten.

 

Personligt frygter jeg at rapporten ikke bliver "fixet" inden vi kører vores juniløn den 15/6 og dermed ikke kan give et retvisende billede af feriepengeforpligtigelsen i vores halvårsregnskab!

 

@Helle Valso findes der et alternativ til rapporten? 

 

Mvh Benjamin

 

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Vi har alle i lang lang tid spurgt indtil at listen/rapporten med ferieregnskab blev korrekt. Jeg fik af vide i december 2020 at Visma vil få det klaret ved næste release. Der har været et par releases siden december 2020 og rapporten er stadig ikke klaret.

 

mvh Finn 

Benjamin Nielsen
CHAMPION *

af Benjamin Nielsen

Hej Finn,

 

Rapporten "Ferieregnskab", som dækker restferie på den gamle ordning har fungeret fint til og med april. Jeg tænker derfor at du henviser til rapporten "Ny Ferielov FerieRegnskab" som  fra starten ikke har vist korrekt data, indeholdt fratrådte medarbejdere, rest ferietillæg mm.

 

For mig er det vigtig at jeg stadig kan anvende rapporten "Ferieregnskab" indtil al restferie er afviklet eller overført til nyt ferieår.

 

Jeg har i mandags oprettet en sag hos CustomerCare, men har endnu ikke hørt noget på den.

 

Jeg har derfor brugt tre forskellige kanaler. Direkte kontakt til implementeringskonsulent, lavet dette opslag i Community og oprettet en sag hos CustomerCare, så jeg håber virkelig Visma kommer ud af busken og adresserer dette. Især når jeg kan læse at andre har meldt fejlen ind! 😞

 

Mvh Benjamin

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Fuldstændig enig - rapporten "ferieregnskab" som indeholder rest ferie fra gl. ferieår kommer brutto beløb ikke ud - beløb som vi skal bruge til vores feriepengehensættelse. Jeg håber også at Visma kommer ud af busken nu - og får det rettet med det samme - og ikke i en senere release i juni - jeg skal bruge tallene i mit regnskab nu for maj. Skal vi virkelig sidde og regne på dette manuelt ??

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Hej Benjamin

Hej Benjamin

 

Ja, det er rapporten "Ny Ferielov FerieRegnskab" jeg mener. Dog træls at man ikke kan "bruge" nogen af rapporterne.

 

mvh Finn

Helle Klinge
CONTRIBUTOR *

af Helle Klinge

Hej Visma

Jeg mangler også bruttobeløbene for at kunne foretage vores feriepengehensættelse.

Jeg fik at vide, at I have en løsning på trapperne for et par uger siden?

mvh Helle

Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Hej Helle

Vi håber meget at det kommer med i juni releasen:-)

PiaSkovAndreasen
CHAMPION *

af PiaSkovAndreasen (Opdateret ‎01-06-2021 11:09 af PiaSkovAndreasen )

Hej @Helle Valso,

Flere andre har spurgt, om vi kan trække dette data ud på en anden måde? Har du nogle forslag, så vi ikke skal bruge LANG tid på manuel beregning?

Tak - Pia

Lotte Henvig
CONTRIBUTOR **

af Lotte Henvig

Vi har forskudt regnskabsår og jeg skal lukke året med maj lønnen. Jeg SKAL altså have en skarp feriepengeforpligtelse klar til revisorerne om14 dage, og denne er i øvrigt en stor del af vores månedlige udgifter. Jeg har lovet at den er klar i morgen. Hvad vil du foreslå? 

Torben Svendsen
CONTRIBUTOR **

af Torben Svendsen

Det jo lidt sent med en opdatering i juni, når vi bruger ferieregnskabet til at regulere vores feriepengehensættelse hver måned og som skal foretages inden ultimo maj.  Hvorfor er der sket ændring til rapporten ?

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.