Mijn Communities
Help
Anja16
CONTRIBUTOR **

Vooruitbetaling geannuleerd maar bedrag is zoek???

door Anja16

Beste medewebruikers,

Graag wil ik jullie hulp vragen.

Probeer het probleem uit te leggen.

Wij hebben een order daarop is een vooruitbetaling gezet, klant heeft via de bank betaald, betaling is aan betreffende vooruitbetaling gekoppeld.

Daarna is er een factuur gemaakt waarin het bedrag natuurlijk mee gaat.

Nu is de vooruitbetaling per ongeluk geannuleerd en normaal is dat geen probleem omdat deze betaling dan teruggaat naar afschriftregels verwerken en opnieuw verwerkt kan worden.

Echter is dat nu niet gebeurd en heb Visma op zijn kop gezet maar het bedrag is niet terug te vinden.

Zie alleen dat de vooruitbetaling is geannuleerd en tegen elkaar is weg geboekt.

Op rapporten Bank-/kastransacties zie ik wel dat het bedrag geannuleerd is en staat bij uitgave.

Maar waar het bedrag nu is zodat ik deze opnieuw kan koppelen aan de betreffende factuur is me /ons een raadsel.

Alvast bedankt

4 ANTWOORDEN 4

door sanderdercksen

@Anja16 kun je ook nog controleren of de instelling voor het heropenen van een afschriftregel bij annuleren op de juiste keuze staat:

sanderdercksen_0-1733991371844.png

Anja16
CONTRIBUTOR **

door Anja16

Hallo Sander, dank voor je reactie. Gecontroleerd en dit staat goed. Het is een gesplitst bedrag waarvan 1 deel ontkoppeld kan worden en een deel niet. Op de Import afschriftregels van deze staat bij 1tje geen vinkje en kan deze niet ontkoppelen. Waarom geen idee.

Anja16_0-1733997851173.png

door Elbert Dannenberg

heb je nu ook een verschil in de bank (saldo grootboek vergeleken met saldo afschrift). Als dat zo is dan verwacht ik dat om welke reden dan ook de betaling niet in bankafschriften terug ik gekomen. Stel dat je een verschil heb in de bank van dat bedrag, dan kun 2 dingen doen. 1. handmatig een (vooruit)betaling aanmaken of handmatig een regels toevoegen aan je bankafschriften. 

Goedgekeurde oplossing
Anja16
CONTRIBUTOR **

door Anja16

Super bedankt voor je reactie. Gecontroleerd maar er was geen verschil voor zover ik het zie.

We zoeken verder.