Mijn Communities
Help
Edwin Tersmette
CONTRIBUTOR **

Idee: Stornering verwerken via bankmutaties

door Edwin Tersmette (Bijgewerkt ‎15-04-2021 09:48 door Edwin Tersmette )

Het zou mooi zijn als je de optie krijgt om direct bij de bankmutaties een geïncasseerde factuur weer open te zetten indien deze gestorneerd is. In het rechterscherm krijg je dan naast "Creditnota, Betalen en Vooruitbetaling" de nieuwe optie Stornering. Je moet dan de gestorneerde factuur selecteren. Hierna staat de factuur weer open en kan deze eventueel opnieuw worden geïncasseerd. Stornering-in-bank.jpg

4 ANTWOORDEN 4
Edwin Tersmette
CONTRIBUTOR **

door Edwin Tersmette

Als wij op de knop Storneringen verwerken klikken, dan wordt de factuur inderdaad weer open gezet. Echter moet ik Geannuleerde betaling handmatig vrijgegeven worden en wordt de regel in de bank niet geboekt. Deze bankregel moet ik dan handmatig via Bank-/Kasinvoer boeken op de tussenrekeningen "ontvangsten onderweg".  Dat zijn verschillende handelingen via de tussenrekening. 

Ik wil alleen maar een journaalpost:
Debiteuren
aan Bank 

Goedgekeurde oplossing
Elbert Dannenberg
PARTNER

Dan gaat er bij jullie iets niet goed in het systeem. Kijk eens in de voorkeuren debiteuren of daar het vinkje "Documenten bij invoer blokkeren" aanstaat, zo ja zet deze eens uit. Lost dit het probleem niet op, dan adviseer ik om contact op te nemen met je partner want normaal doet visma.net precies wat jij vraagt. 

Goedgekeurde oplossing
Elbert Dannenberg
PARTNER

door Elbert Dannenberg

Als je de knop storneringen verwerken kiest, boven in het scherm, dan wordt de storno automatisch verwerkt (herkend visma.net zelf). Met deze functionaliteit worden de facturen automatische weer open gezet. Er is een voorwaarde, je moet incasseren via Visma.net.

 

 

@Edwin Tersmette Is het gelukt met de storneringen op basis van de suggesties van Elbert? Zou je in dat geval de post kunnen markeren "Als oplossing accepteren"?