Mijn Communities
Help
Laurent4
CONTRIBUTOR ***

Nieuw werknemer proces

door Laurent4

Goedemiddag @Marinka Eweg ,

Om een nieuwe medewerker goed te kunnen invoeren via formulier 1 (Nieuw werknemer proces) mis ik ondanks release HRM 1.140 de volgende drie velden vanuit persoonsgegevens:
e-mailadres (privé)
telefoonnummer
partner (veld naamgebruik is wel beschikbaar, niet naam partner)

Doordat deze velden ontbreken kun je nog geen nieuwe medewerker aanmaken, dit is essentiële informatie voor ons voor het vervolgproces.

Zie ik iets over het hooft of komen deze velden nog beschikbaar?

6 ANTWOORDEN 6
Ans van Laarhoven
CONTRIBUTOR ***

door Ans van Laarhoven

Ik heb het formulier in gebruik genomen, voor het invoeren van een externe medewerker, door de leidinggevende.
Werkt heel fijn voor de leidinggevende.
Na de stappen 'formulier1, telefoon, email contract algemeen', door de initiatiefnemer, wordt het stokje doorgegeven aan de rol HRM secretariaat. Zij vullen de overige secties in. 
Echter, na het invullen van de secties die aan het formulier gekoppeld zijn, volgt er elke keer een nieuwe taak voor rol HRM secretariaat: 'Nieuwe werknemer Pietje Puk, in afdeling XXX', waarmee weer één sectie kan worden ingevuld. 
In plaats van: de secties doorklikken met 'volgende'. 
Die knop is er niet: 'volgende'.
Dat is erg lastig, steeds een nieuwe taak voor één sectie op je takenlijst.

Ik zie in de releasenotes geen reden hiervoor, ook in de video wordt dit niet genoemd.
Hebben anderen hier ook last van of heb ik iets over het hoofd gezien met de inrichting?


Marinka Eweg
VISMA

door Marinka Eweg

Hallo @Ans van Laarhoven, wat fijn dat het formulier goed werkt voor jullie! Dat de stappen niet altijd automatisch doorgaan als de stappen zijn toegewezen aan een rol of gebruikersgroep is bekend. We zijn dat aan het onderzoeken! 

Marinka Eweg
VISMA

door Marinka Eweg

@Ans van Laarhoven Het issue kon worden gevonden en wordt opgelost in de aankomende release 1.141.00 op 2 december!

Marinka Eweg
VISMA

door Marinka Eweg

@Laurent4 ter aanvulling op je vraag; elke release voegen we weer nieuwe secties toe aan het formulier.

Voor de volgende release 1.141.00 op 2 december staan e-mailadres en telefoonnummer gepland om toe te voegen. Na de release kun je deze velden dus wel toevoegen aan het formulier. En ook daarna zijn we nog niet klaar!

Je kunt hier meer lezen: https://community.visma.com/t5/Kennisbank-Visma-net-HRM/Nieuwe-medewerker-proces-update/ta-p/609709 

Goedgekeurde oplossing
Laurent4
CONTRIBUTOR ***

door Laurent4

@Marinka Eweg Dankjewel! Fijn dat deze velden gaan komen.

Goedgekeurde oplossing
rachidahaddou
VISMA

door rachidahaddou (Bijgewerkt ‎18-10-2023 16:25 door rachidahaddou VISMA )

@Laurent4 

 

Alleen de  velden die bij Persoonsgegevens - Onderhoud - Metadata zijn geactiveerd, zijn hier beschikbaar. De
geselecteerde velden zullen verschijnen op het formulier. Telefoonnummer, e-mailadres (privé) en partner staan niet in de sectie Persoonsgegevens.